NordicOpen update!


Dagens tema har varit lugnt och metodiskt. Vaknade upp imorse utan röst och med lite förkylningskänningar. Tänkte att då det inte blir någon grappling är det lika bra att köra på med allt krut jag har och hoppas på det bästa vilket jag gjorde. Två koppar kaffe och jag kände mig mänsklig igen så inget mer att orda om.

Värmde upp och det känndes bra, träffade en mycket trevlig dansk tjej som jag rullade med lite som uppvärmning och det bådade gott då jag kände mig pigg och alert. Dock ganska nervös. Hade hjälp till att bygga mattor åt arrangörerna igår då jag kom och de var alla mycket intresserade av att se vad det svenska lila-bältet kunde leverera.

Första matchen: Indragen i guard med varning för armlås efter 1 min, men lyckades ta mig ur och vände till ett rakt armlås och vinst.

Andra matchen: Minns inte riktigt men på backen hamnade vi. Jag lyckas ta mig till backmount och prövar runt med armlås, choke, triangel men får till sist in ett rear naked choke.

Tredje matchen: VO då tjejen var präst och skulle viga ett par :)

Fjärde matchen: Gör bra försök till singelleg (tack matilda det funkar att dra i kragen) men blir till sist någon form av snurr ner som ger mig rygg. Jobbar runt men får till slut in en traingel.

Femte matchen: Ner på backen då hon försöker dra guard men jag får in ett knä, hon rör sig mycket och jag har svårt att hålla kontrollen. Lyckas till sist med nått , minns inte med vad men jag vinner .


Så Summa sumarum: 2 guld till Hilti Uppsala, samt hederspris i form av nån kniv, en rashguard och 500dkr.
Tyvärr inga anmälda till morgondagens grappling, men blir till att kika lite innan jag tar en tur till Köpenhamn och därefter åker vidare hem emot Uppsala.

Take Care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback