Nästintill crossfit toppat med sparring


Jag minsann vilken träningsdag och vilken träningsglädje! Vaknade imorse och kände lycka över att ha sovit i min egen säng med min egen kudde och inte en knövlig gi. Gjorde ett ryck i en av hyllorna i köket och städade och torkade ur. (Gillar när saker och ting är organiserat) Gjorde storkok och matlådor för min resterande tid i Uppsala då jag åker onsdag morgon klockan 07,00 hem till Sundsvall.

Vid halv tolv öppna gymmet åt tommy för att sedan fara och lämna igen kläder till Akademiska sjukhuset, växla tillbaka mina danska vinstpengar och inhandla lite prylar som jag gjort slut på i badrumsskåpet.
Efter det tillbaka och låsa gymmet och möta upp två polare för ett pass a la intervall där jag inte skulle bestämma utan bara göra. Linus la upp följande:

Uppvärmning: rodd 5 min och en tabataintervall (20-10 sek x8) som jag väljer att kalla båten
Huvudgrej:

20-30-40-50 x 5 = chins-armhävning-knäböj-situps
Min tid blev 23 min och en rejäl blåsa i handen ;)

Nästa övning burpees då man gör 1 första minuten 2 andra minuten 3 tredje minuten osv.
Mitt resultat: 20st (en rejäl pulshöjare vill jag lova)

Sista: svinga sig hängandes i stång och göra knä-armbåge i intervall 40-10sek x8
Då grät jag nästan för jag orkade inte ens hålla mig hängandes i stången :P

10min uppvärmning
49 min effektiv träning


Därefter handla, hämta ut paket på posten och sedan hem och käka och byta om för att rulla lite med MMA gänget. Riktgit rolig SW-sparring med Lisen och med huvudcoachen för MMAn. Fick till och med beröm  för min styrka (vilket jag uppskattar)  :) Var med på teknikerna och sparrades lite på BJJ men kan man säga att krafterna var inte riktigt medverkande så nu har jag käkat dundermiddagen och tänkte avsluta dagen med att börja packa inför stundande resa till Sundsvall. Men i alla fall: En suverän dag helt klart , tack alla!

Tack care!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback