Äventyr


Idag har jag och farasi (Åsas 5-åring) varit ute med fem andra hästar på tur i skogen. Och skogen vill jag lova att det var för så mycket sten, rötter och nedfallna träd har jag nog inte ridit över totalt under hela min ridkarriär.
Började dagen med att lasta och fara bort emot utgångspunkten i Töva. Där fanns det kossor vilket gav några spännande första minuter uppsutten då han gjorde allt annat än det han skulle. Men jag satt kvar och han skärpte sig. Koncentrerat följde han en av hästarna hela vägen fram till gården då det var pausvila. Dock en ofrivillig avsittning blev det då Farasi vansinnes snubblade vilket ledde till at jag lite "smidigt" gled av men inga skador på häst eller mig så en mindre bagatell;)



Var även och red Brightan igår och jag kan säga att min lite för beniga rumpa känner just nu av lite mer än totalt 3 h i sadel, men jag kan inte med ord beskriva hur fint det känns att sitta i hästsadeln igen .


Avslutade den här dagen med lite back - och roddintervall samt ett lättare rygg och bröstpass på gymmet. Imorgon är det back to work, men om man jämför med mitt förra jobb så ser jag fram emot att få komma till jobbet, måste vaa en hint om att det var rätt beslut att byta helt och hållet jobb den här sommaren.  Men innan jobbet blir det en morgonrunda, lite motion kan man allt klämma in bara man vill.


 
Farasi 3 år då han visar att han kan ploga med




Take care!


Kommentarer
Postat av: A N G E L I J N A

ahaha rolig bild :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback