Karlskrona & praktik


Efter lite för få timmars sömn natten mot söndag efter lite vinpimplande med Johan och hans polare och ett snabb-packande inför resan söderöver inför praktiken i Karlskrona kom jag och Gurra iväg och fram i tid (!) till Blekinge län. Här nere är det vår-känsla nästintill då det knappt finns någon snö. Fast små-kyligt är det, någon minus sådär men mycket mindre än -20 grader som vi lämnade bakom oss uppe i Uppsala.

Vi hittade fter inte en alltför lång promenad till vårat vandrarhem som ligger starx utanför stan. Det är inte alltför långt till sjukhuset och man kan lätt ta en promenad om man bara kliver upp i god tid. Det finns ett stort och fräscht kök och jag har så många TV apparater runt mig just nu ! Det kommer inte bli allrför tungt att bo här i 4 veckor, och jag tror helt klart att jag och Gurra kommer klara av varandra perioden ut ;)


Första dagen idag, lite snurrigt då man ska springa fram och tillbaka på olika avdelningar, hälsa på folk och svara på samma frågor om igen om vartifrån man kommer och vilken termin vi går men det känns endå helt okej måste jag säga. Träffat lite olika patienter med diverse frakturer och en amputerad och jag tror nog det kommer bli en givande praktik då våran handeldare verkar rutinerad och villig att lära oss allt han kan.

Jag lovar att hålla er uppdaterade med vad vi roar oss med här nere i söderlandet !





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback