ArmBar sträckning=Ingen sträckning?



Uscha idag är det synd om mig. På riktigt!
Halsen är slemmig och hostig, (dock inte ond) Jag är seg i kropp och knopp samt att jag EVENTUELLT har en blödning i ett ligamnet i armen efter tisdagens SW-pass... Åkte på ett armbar som då inte kändes så mycket. Visst det gjorde ont men inte mer än vanligt så jag körde passet fullt ut och det var inte förens jag kom hem som jag kände hur det gjorde lite ont. Men som ´sagt det gör det ju ibland så tänkte inte mer på det.
    När jag vaknade i onsdags hade jag en konstig känsla utav att inte kunna räta ut armbågen, men eftersom solen sken och jag kände mig relativt pigg skängde jag på mig kläder och for till gymmet för att köra ett litet blandpass innan skolan. När jag försökte lyfta vikter började jag nästan gråta helt oprovocerat utav den konstiga smärtan som spred sig i armen. Försökte med allt möjligt men det gick bara inte att räta ut armen och det tog musten ur mig. Försökte med några ben-övningar men kunde inte koncentrera mig, så jag gick hem istället.


Idag är det mera svullnad över leden och smärtan börjar sakta flytta sig längst med underarmen. från den mediala epicondylen på humerus. (insidan utav armbågen)
   Frågade en föreläsar idag om vad han trodde det kunde vara. Han svarade BLÖDNING i ligament.
Det innebär att jag ska vila men försöka att avlastat sträcka ut armen. Om det inte går blir det vårdcentralen till veckan. Jag hoppas det bara är en sträckning! Men ingen brottning för mig på ett tag, det var den klara diagnosen :(



Stackers Mig !

 

Vanlig "hel" arm                                        Trasig ond arm :(

Kommentarer
Postat av: Fanny

sv: Ja, den är riktigt god! =D

Postat av: Åke

Det är aldrig skoj med den typen av skador!!!! Ta hand om dig så att du kan komma tillbaka och kramas med oss så fort som möjligt! Du borde kunna få några bra rehabiliterings tips från dina lärare eller seniora elever!-)



Tills vi ses!



/Åke

2010-03-04 @ 19:36:39
Postat av: Caroline

Antar att du menar kalkoooonen ;-) Tack för titten :)

2010-03-04 @ 23:04:44
URL: http://carolinesodergren.blogspot.com
Postat av: CANDY A LA TRÄNINGSFREAK

sv: ah roligt att höra! :) alltid skoj med uppskattning, hoppas du får en superfin helg!

2010-03-06 @ 18:03:02
URL: http://caandydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback