Brottas


Gissa vad jag gör just nu i denna stund? Bakar eget bröd, med morötter och oregano i . Kan lova att degen är alldeles för god så det enda som kan misslyckas är om det inte vill jäsa, men får väl mumsa på degen i så fall för den är såå good :D
    Blev inspirerad efter helgens bakande hemma och när jag hade en liter mjölk som gick ut igår tänkte jag att jag lika gärna kunde åka och handla resten som jag behövde med och slänga ihop en deg. Har ju hela dagen till mitt förfogande och har varit uppe sen halv sex och börjat få slut på saker att göra. Tänkte åka till gymmet när brödet är klart och efter det blir det fika med gänget och kanske lite plugg till och med?

Igår åkte vi pulka och drack oboy med mintuu. ÅH så gott säger jag bara! efter det gick vi och handla mat, tacos och slog igång bastun. Vi bastade och några tappra rullade sig i snön (!) Jag höll mig dock mestadels inne i värmen :P
    Efter bastun åt vi good tacos, för mkt chips och godis och drack oss vackra för att sedan göra GH. Dock var det väldigt mycket folk jag i vanliga fall inte dansar med och när träningsvärken i ländryggen började smyga sig på efter gårdagens rygg-pass kände jag spontant att det var dags att gå hem. Även om Sven jobbade hårt för att få mig på bättre humör, Goodingen :)


Nej baka ut degen och göra bullar utav den! Ha en bra dag , Carpe Diem!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback