Snap!



Jag skall för evigt ha respekt för alla friidrottare hädan efter!
Igår efter skolan bjöd Staffan på ett pass a la sprintträning på studenternas. (En arena med 400m löpbana)
Jag, Kinna, Kajjan, Sven, Gurra och Robban fick lära oss lite hur vi skulle löpa med allt ifrån fotisättning till armpendling. Efter det körde vi intervall 3x2x200m med vila efter hälften samt 400 m. Trodde att det skulle vara en lätt match men ACK så fel. Det var jobbit, flåsigt och klurigt. Men i all sveda så är det ju en utmaning och jag kan inte börja hat-älska det fören jag gjort det några fler gånger. Så på söndag dags igen!

Dock har jag idag ont i hela baksidorna och vaderna har man ju studsat på kan jag lova för det drar och sliter längst med benet hela vägen ner till hälen ;) Kä'ndes inte som om jag hade den kontrollen på löpsteget men tydligen måste jag fått till  några bra steg där !

Var också och brottades igår före skolan. Jag och tre björnar kramades och gick igenom en ny intressant teknik som jag ska googla upp lite mer. En klurig rullning med där, men om jag får se den igen kanske den vill smälta in lite mera?
Ska också få lite specifikträning eller vad vi ny ska kalla det . Det blir vad jag vill att det ska vara helt enkelt och jag tror det blir till att lägga fokus på svep för jag är bra på att försvara mig, men då utan att komma till ett bättre läge så det känns som om nötning på svep kan bli nyttigt.


Nu blir det skola med Biomekanik, Funk-Plugg och efter det... KÅRFEST :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback