KvalBorg



Uppstigning imorse och iväg till brottningen. Ny teknik att börja nöta och det var lite krångligt att få in det rätt "rullet" över axeln... Tekniken utgår från halvguard därefter greppar man nere vid fotled och krage, efter det cirkulerar ditt fria ben runt nacken på motståndaren samtidigt som man vrider upp sig på sin egen axel, däretfer finns två olika svep man kan göra beroende på hur motståndaren agerar. KLURIGT var ordet, men träning ger färdighet.


Eftersom tekniken var lite lurig blev det inte så mycket rullande så fick inte utnyttja sveptänket från i tisdags så mycket som jag hade hoppats.. Men jag lyckades svepa Jimmy en gång i alla fall, det gäller verkligen att tajma med viktöverföringen framåt och använda kraften som man får utav den andra personen. Men det finns ju tid, så länge det finns i åtanke så ska jag nog kunna klura ut hur det ska gå till på bästa sätt.


_____________________________________________

När jag kom hem åt jag frukost: mackor med kesella/ägg/banan samt kaffe och saft. Efter det var nere kända jag att jag hade en hel del energi kvar i kroppen då det som sagt inte blev jättemånga "matcher" på morgonkvisten, så jag drog på mig tajts och snörade på mig löparskorna och joggade bort mot gymmet där jag improviserade lite med olika bröst/lats-övningar i capelcrossen samt körde utfall och breda knäböj i smithen.

Väl hemma igen drog jag och Charlotte och handlade massor utav läckerheter och annat nödvändigt inför Valborgshelgen. Massor utav frukt, nötter, musli, kyckling keso och kesella :) Så det blev en till frukost när vi möblerat in allt i kylen: Kesella m funlight, banan,äpple och massor utav musli toppat med nötter samt några ägg.  GOTT

Nu väntar en massage utav Charlotte sen ska jag börja göra mig iordning inför eftermiddagens aktiviteter som startar hos Robban med Kubb-spel och som vidare fortsätter med grillning och invigning utav valborgshelgen:)





Är ni i Uppsala kanske vi ses i vimmlet i parken imorgon?


Kommentarer
Postat av: Matilda

Hej!

Jag tror du mailade mig ang cykling för ett ta sedan. Hur går det med träningen? Ses vi på någon tävling snart tro? Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback