Servis_manya

Åh äntligen lediga helgen. Härligt att vakna upp utan att höra väckarklockan ilsket ringa för att påminna om vardagen.
Startade dagen med att stiga upp och äta  yoghurt för att sedan fara ut till stugan oh ta en tur i skogen på Blossom. Solen sken men kylan var bitande. En riktig höstddag kan jag lova att det kändes som. Men luften var frisk och det var ganska mysigt ändå. Det enda negativa är att när man kommer tillbaka så fryser man så att man skakar som ett asplöv eftersom jag inte lärt mig riktigt hur kallt det faktiskt är. Tänkte ju att solen sken ;)

Därefter bar det av till Farfars 75-års mottagning där jag hjälpt till i köket hela dagen. Jag har diskat, fyllt på faten och fyllt på glasen, hälsat alla gästerna välkommna, torkat och dukat av samt ätit mängder av den godaste toscakakan . Och mängder av  farmors underbara gravade lax förstås .
Dock kände jag nu när jag kom hem att jag nog inte riktigt är 100% frisk då jag känner mig lite hängig och svullen i halsen, men blir väl lätt så när man står i draget på jobbet. Alla andra klagar på att de svettas, medan jag gnäller över att jag håller på att få köldslag. Jag jobbar nog inte tillräckligt hårt eller lika mkt som de andra ;)

Nej, nu ska jag ge fotbollen en chans innan jag kryper till sängs. Barcelona mot Racing, vem vinner tro? :P

Trevlig kväll och Godnatt

Kommentarer
Postat av: Nisse

Barca?? =)



Haha, neee, du måste slita mer på jobbet sophia!



Du är värsta nöjd över att du har inspirerat mig, erkänn:P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback