Self-knowledge

Då sitter jag framför datorn igen, och kände att det måste göras en uppdatering på bloggen så att ni inte saknar mig så mycket .  Anledningen till att jag slog igång datorn är dock att jag måste betala lite räkningar, men först gör vi det roliga och tar itu med det allvarligare senare.

Börjar snart att jobba och idag är det nya rutiner som träder i kraft. Numera är vi bara tre som stänger istället för fyra och vi är mindre folk under kvällen. Kommer inte att bli till att stänga i tid det vill jag lova, men får vara glad för övertiden helt enkelt.  Är också mina sista stängningar med Nisse som skift-ledare. Händer mycket på jobbet just nu och nedskärningar är det som är mest på tapeten. Inge vidare så jobbsökandet fortgår. Måste försöka hitta mig en heltidstjänst. Finns så mycket jag vill göra med livet, men det kräver mycket resurser och jag har ingen lust att leva på minimum hela tiden bara för att jag också vill hinna med att spara.


Börjar känna mig mera och mera pigg och glad, och konstigt är det då hösten brukar vara en jobbig period. Jag tror det kan ha att göra med att jag har börjat att lite smått träna igen och det styr upp min vardag rejält. Det piggar upp mig och gör mig glad :) Sedan trivs jag bra med de folk jag har runt mig och jag tror att jag börjat att acceptera att jag är påväg in i vuxenvärlden nu och inte kan älta det som varit, utan jag måste blicka framåt och göra det bästa av den här tiden. Man är bara ung nu och då gäller det att leva ut och göra det jag vill. Tänker inte låta några demoner ta mig, jag tänker bara vara där jag mår bra! Så det så.


Nej om man ska ta ut det som står och gottar i ugnen och äta innan jag far ner till stan? Och dricka en god kopp kaffe, det tror jag stark på. Vill bara hälsa till Scotty och Ida att ; Om ni läser det här, jag ringer och ringer men får ingen kontakt med er! Men följer er på resedagboken så vet ju att ni lever men saknar rösterna !! Ring när ni får tid över, TACK


Kommentarer
Postat av: Helene

Om några demoner försöker ta min Nordis så är det jag och mitt feta arsle som tar sig till norrland på stubinen och driver iväg dem, det är ett som är säkert!!

Postat av: Nisse

Det är som sagt mkt som sker på jobbet nu, men det blir bättre tider. Jag funderar också på att börja kolla andra alternativ. Har ju trots allt inte heller en heltidstjänst..

2008-10-02 @ 16:56:46
URL: http://nisseeggbert.webblogg.se/
Postat av: annapanna

haha sött och charmigt helene. men jag ser tanken bakom dina hårda ord. du gillar nordis :)

2008-10-02 @ 17:19:31
URL: http://annastrom.blogg.se/
Postat av: annapanna

det gör jag med för övrigt

2008-10-02 @ 17:19:51
URL: http://annastrom.blogg.se/
Postat av: SVENSKK

Hej Sophia! Jag tänkte att vi kanske kan ta och festa någonting framöver? :) OM du har lust dvs.?

2008-10-03 @ 19:17:37
URL: http://SVENSKK.SE
Postat av: Nisse

Nu får du ta och skriva ngt nyare inlägg, fan 16 dagar med samma inlägg, tråkigt ju =P



Men förstår, det händer inte lika mkt utan mig som skiftledare va? =P hehe

2008-10-17 @ 20:16:36
URL: http://nisseeggbert.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback