Förgiftad

Idag har varit en ganska seg dag på praktiken. Känns som om största delen av tiden gick åt till att sitta vid datorn eller att väga prover, och väga prover börjar bli lite väl drygt nu, men visst hellre det än att stå och glo.
Solen sken ute idag och var ute en snabbis på fikat för att känna på lite härlig vintersol. Helt underbart väder, lagom med snö och friskt och soligt. I alla fall ute på Akzo, friskt alltså.

När jag slutade for jag in och lämnade bilen till Viktor för att ta mig hem själv i det härliga vädret. Dock måste jag bara säga en sak: Fy för en lede vad det stinker avgaser i sundsvall och vilket buller! Visserligen var det härligt med solen, men man känner verkligen hur dålig luften är. Har blivit van den härlit friska lantbruksluften i värmland jag och så kommer man till den här dalgången som förmodligen borde vara förgiftad av både det ena och det andra. Det är tung luft fylld med avgaser och man måste gruva sig ett bra tag innan man tar ett djup andetag. Jag förstår verkligen varför folk inte vill bo i staden.

Imorgon ska jag bo med farmor två dagar då farfar far iväg på lite jobb. Farmor har brutit foten och behöver lite assistans i hemmet, så jag far dit och tar lite kvalitetstid med min älsklingsfarmor :)


image270

Kommentarer
Postat av: Helene

Här har det faktiskt också varit lite vintrigt idag minsann! Lite is på backen i alla fall..
Hälsa farmor att krya på sig! :)

Postat av: Hanna

Ja tacka vettja luften här på landet! :D hellre lite ko och gris lukt än avgaser! :) Hoppas du har det bra i norrland :) kramisar!

2008-03-04 @ 22:09:38
URL: http://Cvall.blogg.se
Postat av: Zara

Jasså? Det var ju synd! Alltså lossnar den från brösten eller är den dålig i stödet?

2008-03-06 @ 11:22:06
URL: http://havsanglar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback