Ett lyckat 18-årskalas

Då har jag och Ida verkligen genomfört vårat efterlängtade 18-års kalas, och vilken succe måste jag påstå. alla verkade ha trevligt och vara nöjda med det vi hade fixat, men jag kan lova att det spökade rejält i hjärnan timmarna före. man tänker nog alldeles för mycket ibland helt enkelt, för jag föreställde mig alla misslyckanden som kunde ha skett och fick verkligen kalla fötter. men som tur va så hade jag ju ida hela tiden och det är verkligen mycket skönare när man är två!
    har verkligen blivit expert på att baka paj också , det kan jag garantera! Gjorde massor av matpajer igår; tacopaj, köttfärspaj, lökpaj och jag har nog aldrig smällt i mig så mkt pajdeg i hela mitt liv, men ojoj så gott det är!

Resume; Fredag : jag och ida storhandlar inför det stora kalaset. Menyn skall bjuda på olika kex och bröd med olika dippsåser och till det en fördrink med fruktsoda, vodka och limeextrakt. Huvudrätten skall vara olika matpajer med grönsallad till. efterätten är (eftersom det ju faktiskt är kalas) Olika tårtor! Nattamaten skall vara korv med bröd och frukosten dagen efter är mackor med ost och skinka, juice och mjölk
på kvällen drar ida och jag igång med att göra pajdegen som ska ligga kallt några timmar. sedan görs de flesta dipperna och så ordnar vi med våra fiina sånghäften.

Lördag: uppstigning klockan nio sen går vi och ordnar på loftet och dukar och gör det mesta klart . sen hem igen för att baka en massa pajer som jag berättade o
m tidigare. klockan tre är det vila till fem och under den tiden rullar helene och anna in och vi gör oss iordning. kvart i sex återvänder vi till ladan och fixar det sista med bordsplacering och fördrinkarna görs. Sen är det PARTY!!
   Så idag har jag världens träningsvärk i kroppen och känner mig allmänt mörbultad eftersom jag råkade "ramla" i trappan, men till saken hör är att det var markus som ramlade över mig och därav att jag föll handlöst;) sen dansade jag heela kvällen igår kan jag lova! jag älskart verkligen!! sen hade jag ju sällskap nästan hela tiden av alla möjliga så jag behövde aldrig känna mi ensam! :D

Söndag: Markus sov som en stock medan jag och ida var uppe med tuppen och röjde efter kalaset. några glas hade strykit med men det hade vi nog räknat med. sen hade vi hjälp av idas farmor Dott så allt gick smidigt och bra och runt elva vaknade också markus så då fick vi hjälp med lite manlig styrka så vi hade städat klart till klockan tolv. 

SHIIIT jag hade verkligen en toppenkväll och jag hoppas att alla som var där känner att det var lika kul! och så måste jag ju passa på att tacka för den fina presenten från BonnpÖjkerna. en helt underbar kosta boda skål, så min samling ökar sakta men säkert i storlek:)

TACK alla för en underbar kväll!!! 




Kommentarer
Postat av: Heleeeeene :)

SJUKT KUL! tack älskade sophia för en underbar kväll :D

2007-09-04 @ 18:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback