Access denied

Det värsta som kunde hända hände idag då jag kom fram med flyget till Danmark. Resan hade gått bra, utan konstigheter flög jag på 50 min från arlanda till köpenhamn smidigt och lätt. När jag kommer fram skall jag köpa biljett vidare till Neastved men då påstår bankomater att mitt kort ej fungerar. Tanterna säger att jag inte kan koden (vilket jag visst kan) så blev mäkta nervös. Hade kontanter nog att betala biljetterna till Neastved och tänker att det bara är att uppsöka en bank så borde det ordna sig, kortet är ju nytt sedan 2 månader tillbaka.

Men icke, otrevliga och snäsiga säger de att chippet är trasigt och att de inte kan hjälpa mig. Det finns inget de kan göra och de kan inte ens hjälpa mig att fixa fram ett telefonnummer till handelsbanken! Paniken infinner sig då jag inser att jag har 50 drk och inget mera på fickan. Hur ska jag överleva två dygn utan pengar i ett annat land?!
Vem ringer man då man känner sig helt förlorad? Jo pappsen! Han håller en lugn ton, säger att det kommer lösa sig och fixar fram telefonnummer till min bank i Sundsvall. En kvart senare är problemet löst. Det fanns en spärr för köp i utlandet på kortet. Jag har då aldrig någonsin klickat i någon sådan knapp medvetet men tydligen kan nya kort ha den spärren som måste tas bort manuellt. Tack gode gud för PAPPA och telefoner!



Så även om it got off to a rough start så är jag på plats i Neastved och taggad som tusan för imorgon. Har gått och letat rätt på arenan inför imorgon och tagit en låååång promenad till gymmet jag skall sova på, men han som har nyckeln har lovat möta mig runt sex ikväll så tills vidare fördriver jag tiden på ett McDonalds som ligger nearby. Käkat baguetter med banan,kesella och morötter idag för övrigt, var det pengarna räkte till i början av dagen i alla fall. Blir kanskle ett SMÖÖREBRÖÖ imorgon efter tävlingen eller till frulle på söndag , för de har de gott om kan jag lova ;)



Take Care!

Kommentarer
Postat av: mamma

Vilka snygga föräldrar du har !!!!!

2011-06-18 @ 07:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback