Värsta tänkbara


Måste inleda med att säga att den allra värsta sortens av sjukdom som jag föralltid kommer ha stora Varingslampan uppe för är : Magsjuka. Fy för en lede !!



Har haft det två gånger på mindre än en vecka nu. Första gången lagom till Pedro Duartes seminarum. Torsdagen gick okej men fredag morgon och framåt var helvetet på jorden med magsmärtor och allt som hör magsjuka till. Det styrde upp sig igen framåt fredag kväll då jag för första gången blev hungrig igen.


Andra gången var nu i onsdags. Hade varit på Ironman och hälsat på Martin Andersson och hans gäng för ett träningspass SW. Hårt och svettigt men attans vad roligt! Kom hem åt en av mina matlådor som jag gjort tidigare och chillade i soffan. Började med att magen svällde upp som på en gravid kvinna och efter det var det som om nån satte knivar i mig. Allt drog igång igen och torsdagen spenderades liggandes i fosterställning, mestadels sovande då jag inte hade någon for av energi alls. Lämnade igen bilen i stugan och sov 2 h. tvingade i mig lite nötter och några flingor på mammas initiativ. Kom hem gick och la mig i soffan. Sov till fyra, vände på mig, sov till sex. Försökte äta, men det tyckte inte kroppen. Sov mellan åtta och nio och gick ch la mig i sängen för att sova 10.


vaknade imorse efter 10½h sömn och med en lite piggnare känsla. Lite skadad som man är ställde jag mig på vågen imorse för att se hur mycket man kan tappa på ett dygn utan föda och endast några droppar resorb. Vågen visade 55kg !!(!!) -3½kg på 1½ dygn. SJUKT!!!


Frågan är nu bara varför jag blivit så dålig med så korta intervaller? Läste att några av symptomen stämmer in på laktosintolerans, men känns ändå som matförgiftning av något slag. Trots att jag båda gångerna åt helt olika saker. Det första jag gjorde idag när jag vakande var i alla fall att slänga allt som jag åt av i onsdags ;)




Snart är sommaren till ända och jag erkänner: Jag vill hem till Uppsala nu...


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback