Känslan


Ni vet den där känslan av seghet och trötthet som ibland kommer över en och nästan bryter ner ett annars så starkt driv och vilja att prestera? Den gör att man helst av allt bara gör inget istället för allt som man planerat att göra och hinna med. Igår efter en halv-kul dag på BMC kände jag att jag bara ville sova och aldrig mer göra något alls.
Med den dåliga inställningen bestämde jag mig för att trycka en banan och ta lite axlar på gymmet och ev brottas om energin och lusten kanske kunde lockas fram.

Efter några set frivändninar började jag få upp värmen och när jag körde igenom axeldelen började pumpet i armarna och endorifinerna flöda ut ända i tåspetsarna. Blev triceps och och mage bara av farten och jag vaknade till liv.
Hemma snorde jag ihop en god middag som tankade på depåerna för ett pass BJJ på klubben. Och vilket pass! Erik la in sparring för HELA slanten kan jag lova . Vi lila och blåa bälten fick ligga inne och bli "utmanade" under nästan hela passets gång. Varje gång Erik bad om nya fanns alltid: "Sophia du orkar en till va?"
SÅKLART! Kändes som om jag aldrig skulle bli trött trots att svetten sprutade och värmen var kvävande. Dock kan jag lova att efter att ha kommit hem igår vid halv elva kändes det att kroppen hade används.

Så nöjd, trött och belåten med livet kan man nog bara bli med BROTTNING!



Kommentarer
Postat av: Anna

det är mer i än på höften. känns som att den molande värken sitter i benen, misstänker någon form av en inflammation som vägrar ge med sig. :/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback