TBE=TBC





Idag var första dagen på den nya kursen: Funktionell anatomi och biomekanik och första kursen vi läser på BMC och hoppet att lära sig hur man hittar där känns väldigt avlägset just nu men man lär väl komma på ett system och hitta lite genvägar tids nog. Det är en yngre kille som ska föreläsa i funken och han är både idrotts-sjukgymnast och jobbar inom primärvård, varför jag tror han kan lär oss en hel del. Jag är peppad på att få börja jobba med muskler igen :)


Idag tog jag även den fruktade TBE-sprutan. Nu får jag inte besöka badhus på ca. 3 månader och jag skall förvänta mig ett äckligt sår på armen om cirka tre veckor... Blä.. Tur nog hade jag Kajsa med mig som höll mig i handen då min puls var på 300 och jag svettades som en häst. Och hur ont gjorde det? Inte alls, men ett faktum är att jag HATAR SPRUTOR!

Imorgon skall jag på massage hos Robban så blir vilodag imorgon, och det kan nog behövas känner jag. Igår var jag ute och joggade i 1½ h då vädret var så himlans underbart,samt att jag tog ett mini-ryggpass på gymmet och brottades. Kvällen bjöd på Grekisk-burgare på smålandsNation med gänget och avslutades med choklad och nötter i biomörkret. ShutterIsland. Jag säger bara läs boken och efter det se filmen! 
    Satt och botaniserade bland mina bilder igår med och måste lägga upp några gamla nostali-bilder från förr :)


 







Kommentarer
Postat av: Lillasyzter

hoppas du har en bra kväll! Snart helg!! Tjooohooo :D

Postat av: Tove

jaha du studerar sjukgymnast..

jag vill bli dietist :)

2010-02-25 @ 20:37:41
URL: http://prinsessantove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback