fullspäckat

Idag har jag haft en effektiv dag och gjort massor av saker. Och endå är den inte klar än då jag om cirka en timmes far iväg och ska jobba sex timmar. Japp det stämmer, blir inget sova för mig fören runt fem inatt och sen treårstest på söndag morgon runt sju, men jag har valt det själv så jag klagar inte. Är ju bra OB på natten.

Idag vaknade jag runt tolv av fågelkvitter utanför fönstret. Efter någon liter vatten för att återställa vattenbalansen efter gårdagens utekväll gick jag och Helena ner i stallet och mockade och gjorde mat åt hästarna. Sedan tillbaka till elevhemmet och städa rummet och vädra sängkläder. När det var gjort slog jag igång tävättmaskinen och tog en kaffepaus. Sedan tog jag tag i balen-ekonomin igen och inser att den nog börjar stämma, äntligen!
Runt fyra begav jag mig sedan till stallet igen för att rida Chap och Charesse i den härliga vårsolen. Väl tillbaka hemma slog jag igång grillen och duschade och ordnade med tvätten för att sedan grilla alaskafileer och avnjuta en god lördagsmiddag i gott sällskap med mina sambos.

Så nu sitter jag här med min stora kaffemugg och laddar inför kvällen. Gäller att hålla sig koffeinhög för att orka hela natten. Som tur är får jag låna Idas bil så att jag kan åka när jag vill och sen sova i min säng. 

 

Kommentarer
Postat av: annapanna

duktiga du. måste bara säga att jag ÄLSKADE igår :)

Postat av: Helene

jag älskade också verkligen igår!! underbart :) och jag saknade dig inatt...

2008-05-25 @ 23:44:05
URL: http://helene10.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback