Facket

Idag har jag gått med i facket och har igenom det fått några extra vuxenpoäng och en hemförsäkring. Bra grej det där tror jag minsann. Visst, en liten avgift tillkommer men det är ju bara att betala det. Kommer att vara en bra grej om jag av någon anledning råkar bli arbetslös. Mamma du kan vara stolt : )

Även att jag igår gjorde min första "storhandling" . Med matlista och hela grejen. Jag tror att jag vandrade runt i butiken i närmare 40 minuter men fick med mig allt på listan och bara en liten extragrej. Kändes stort för det är något jag aldrig gjort själv förut. Nu är skafferiet och kylen full med godsaker vilket ledde till en mumsig frukost .

Igår var jag och red Brightan i spöregnet. Jess tänkte jag när jag for från stan som stod i strålande solsken utan regnjacka. Lagom till att jag sadlat började det dropaa och sen kommer världens skur som håller på under hela ridpasset, dvs över en timme! Genomblöt var bara förnamnet kan jag lova, men vad gör man inte för djuren ? Har även fått erbjudande att rida lilla 3-åringen Blossom i össtjärn med. Ett erbjudande jag inte kan tacka nej till!

Idag har jag en lista på saker att göra

Tvätta arbetskläder
Köpa cykelslang
Gå med i facket
Laga punktering (om jag lyckas)
Fixa busskort
Gå på banken

Kanske lika bra att sätta igång med det samma.  


Elsa & Olga

Kommentarer
Postat av: Helene

åh vad du är duktig. Jag är mest hemma och sover, äter godis och kollar på film! ;P Nejdå så illa är det inte :)

Postat av: Elsa

Haah z]

Vilken '' gullig '' bild x]

Jag kommer ihåg att jag älskade dom byxorna och när dom gick sönder så grät jag jätte mkt x]

Haha !

Aaa , det är nog dags att börja på en gång :P

2008-06-25 @ 16:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback