Dagens Goda

Igår när jag sprang iväg för att få något i magen vid middagsrastens så fann jag ett ID-kort mitt på E4. Eller ja i alla fall nästan E4 vid ett övergångställe. Jag tog, som god berborgare upp kortet och tänkte lämna in det till polisen, men när jag kom hem igår natt efter jobbet tänkte jag att man kanske kunde hitta ägaren till denna värdehandling genom internet. Sagt och gjort, jag drog upp hitta.se och inom loppet utav 2 minuter hade jag hittat ägaren och ett telefonummer till honom. Idag så ringde jag upp honom och berättade att jag funnit hans ID-handling och även om han inte lät överdrivet upprymd så lät han ganska lättad över att återigen ha koll på kortet. Så idag har jag gjort änglarna och en viss man lycklig .


FunderaR på vad jag ska hitta på för något till frukost.. Jag har en mango och lite jordgubbar så funderar starkt på att göra mig en smoothie till frulle, men frågan är om de är bra i kombination med varandra? Kanske om man blandar i lite krossad is och mjölk så det smälter ihop bättre? Jag måste erkänna att jag gillar det här med att exprimentera med saker och ting, framförallt när det kommer till matbiten.. Får se vad jag ska hitta på för något spännande, först måste jag gå ner och slå igång några tvättmaskiner innan jag gör något annat.


Satt och kollade på mitt schema inatt med i brist på sömnkänslan och då räknade jag ut att jag bara under två veckor i Juli har blivit schemalagd för 83 timmar vilket överstiger en halvtid som är på 80 timmar i veckan. Jag jobbar alltså massor mera än vad man egentligen ska enligt mitt "avtal" men vad gör det? Jag säger inte nej till lite mera klirr i kassan. Tydligen fick man studiebidrag en gång till med innan man blev stor nog att klara sig själv så har några extra kronor att lägga till i min budget. Men kan hända att de behövs om jag ska besöka värmland och Adam på hans födelsedagskalas . Nej tvätta var det!




Kommentarer
Postat av: sesskan

Duktigt flicka ^^ tvätta tvätta (själv bär jag ner min magiska tvättkorg och den tvättas av sig själv :P)

Postat av: Helene

Du är duktig :) Jordgubbar & Mango är skiten ihop alltså!! Och ja, spara lite pengar så du har råd att komma tillbaka hit. För jag saknar dig. Hela tiden :(

2008-07-02 @ 10:50:40
URL: http://helene10.blogg.se/
Postat av: Lulle

öj! vart får man tag i dom bilderna? :O pöss!!

2008-07-05 @ 15:16:14
URL: http://lullelarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback