Hemligheter

Om jag tänker igenom mitt liv såhär lite spontant så kommer jag fram till att jag har ganska mkt som jag inte delar med mig till andra. man har ganska mkt som man går och tänker på själv som man inte alls yttrar till ens sin närmaste. varför är det så? är man rädd för att bli konfronterad eller är det så att inte tål att höra den verkliga sanningen bakom ens eget resonomang. är man rädd för att förlora kampen om vad man själv egentligen ser som det ytterst viktiga?

Ibland blir jag rädd för mig själv och mina tankar. kanske det är därför jag väljer att inte dela med sig av dem. man vill helst bara glömma dem eller gömma dem långt inne där ingen kan se dem. man vill verka så tuff och stabil på utsidan men på insidan kanske det i själva verket håller på att krakulera totalt även fast man själv tror sig ha kontroll.

Jag känner att jag har kontroll. jag vet vad jag gör och varför jag gör det och så länge jag själv har kontroll och kan motivera varför så tror jag att jag har rätt och därför gör jag vissa saker i smyg, utan att någon ser eller hör. Frågan är bara den om det är det rätta?


image106


Kommentarer
Postat av: jessica

Lite hemligheter är inte så farligt, men om det trycker på och stressar ska man minnas att man har vänner som faktiskt VILL höra :) det är bara att ringa om det är nåt

Postat av: Helene

jag tror att alla har lite hemligheter. men du är duktig på att berätta allt ytligt iaf ;P hihi, nejdå. Men du vet att du har minst 5 stycken som gärna vill prata med dig om hemlisar om du känner att du behöver få det ur dig :)

2007-11-21 @ 19:53:56
URL: http://helene10.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback