En Spännande lördag

Tänka sig alltså! Började dagen med att sververa frukost till hungriga kursare och det rullade på fint. Lagade lunch åt dem och sen lite eftermiddagsfika därefter så städade jag och sara matsalen. när jag sedan gick tillbaka till elevhemmet för att dra med mig Hanna ut i skogen för att hugga en gran möttes jag av att alla dörrar stod på vid gavel men elevhemmet var helt dött, var inte en själ någonstans. Jag gjorde en macka och bestämde mig sen för att gå till stallet och se om de möjligtvis var där alla var. Då möts jag av nyheten att Calle (Dalarnas häst) har vart på rymmen ute på E18!! han hade sprungit emot trafiken och det enda som hade hänt var att han repat några bilar och fått några småsår på benen. visserligen var han ganska utmattad och lite halt, men tänk vad mkt mer som skulle kunnat hända! det är ett mirakel att ingen blev skadad!


Igår kväll hade jag en sån där mysig kväll med "vi sex" gänget. Vi var hemma hos anna och bakade pepparkakor (åt deg) färgade håret på helene och scotty och såg idolfinalen. jag älskar verkligen er brudar det ska ni veta har alltid roligt med er :D



Här hemma på elevhemmet var det också full aktivitet. nämligen dags för den årliga julpyntstävlingen, så här bakades det också pepparkakor för fulla muggar. vi kommer lätt att bli det finaste elevhemmet när ambitionsnivån är såhär hög!



Kommentarer
Postat av: Helene

Jag älskar er också :) Men alltså, vi måste nog ta lite fler "vi sex"-kort för det där kan vi ju itne använda hela tiden :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback