Livkunskapen

Visst jag kan tycka att de ibland kan vara helt okej med en slapp lektion det är det inget fel på alls, men när de hela börjar likna en enda stor gruppterapi så kan man fråga sig vad de ska vara bra för?
    Vi kan väl leva allihopa? Eller är det något som vissa har lite svårt för? Inget illa menat men jag finner hela ämnet fullständigt onödigt. Visst en gång i månaden kan vara okej, om vi gör något vettigt, men det som vi gjort nu är helt sjukt.
    Sitta och berätta och säga hur vi känner osv känns för mig ganska befängt och bara jobbigt. Det blir för mig som om man bara vill försvinna. Jag har hellre matte än livskunskap.
    Så om vi ska göra något vettigt av livskunskapen så ska den väl nästan helt kopplas till idrotten. Hellre en extra gympalektion i veckan än gruppterapi. Visst jag säger inte att livskunskapen är helt onödig, kan nog vara bra. Men bara ibland.

    Så SLOPA LIVSKUNSKAP och gör det till någon fysisk aktivitet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback