Förlovning

Jag klev av tåget en dag. Hade precis kommit fram efter en åtta timmar lång resa från Sundsvall. Där utanför tåget står min pojkvän och väntar på mig som alltid. Jag släpper alla mina tunga väskor för att få en puss och ett välkommet hem. Men han vänder bort huvudet och säger att han har något allvarligt att prata om, och att jag ska lyssna. Jag blir häpen men visst, jag kan väl lyssna.
    Då säger han det. Bara sådär. "Jag älskar dig, vill du förlova dig med mig?"
    Vad ska man säga? Stum till en början, medan tårarna börjar bränna under ögonlocken. Klart jag vill! Jag kanske bara är 16 år, och jag kanske har hela livet framför mig. Men jag älskar ju honom mest på jorden och vill inget hellre än att dela hela mitt liv med honom. Kanske det bara är en ungdomsförälskelse som går över snart, men man ska äl leva i nuet? Eller ska man leva för det som kommer i framtiden? Inte vet jag för jag gör bara det som jag tycker känns bäst. Och man ska väl göra det som känns bäst? Vissa kanske tycker att vi är helt puckade som binder upp oss, men varför binda upp sig? Är inte en förlovning ett bevis på att kärleken mellan två personer är extremt stark? Jag tycker i alla fall att hans aktion var underbar, och jag vill inte för en enda sak i världen byta bort den kärlek jag har. Inte när han är så villig att visa sin kärlek till mig för alla andra.

Kommentarer
Postat av: Helene

Det är så underbart gulligt det där spohia så du anar inte :) klart du ska leva i nuet.. inte bekymra sig nånting över det som kommer. ta en dag i taget och så mkt som ni älskar varann kommer allt gå super! och inget säger att ni ska gifta er.. det skulle ju vara lite roligt om ni gjorde det när du var 17 i för sig ;D haha .. jag får ju höra uppdateringarna i skolan i alla fal :D puss

2005-10-18 @ 22:03:55
Postat av: Alexander

Du är fan underbarast!!! ÄLskar dej mer än mest !!! För alltid din.. :)

2005-10-18 @ 22:28:19
Postat av: Anonym

Du är så klok sophia, som en lite uggla! =)Och det är klar, du är en fri människa även om du skulle gifta dig. Och jag glad för din skull !!! PUSS

2005-10-19 @ 09:39:56
Postat av: Anna

du är BÄST sophia! hjälper mig med traktorkörkortet sådär =) btw så skrev jag det förra inlägget med =P

2005-10-20 @ 14:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback