Morgonstund HAR guld

Klev upp tidigt idag med och det är bara så underbart att komma ut och det kommer rök ur munnen när man inser att man faktiskt klätt sig för att klara den kyliga och råa morgonluften. Och att sedan ta vara på morgonens tidiga timmar gör mig både piggare/Gladare/och mera motiverad till att ta vara på dagen.

Idag har vi pluggat gärnet på benets skelettdelar, bland annat femur och coxaes olika skelett-delar men även fibulia och tibia. Trots att det är sjukligt svårt och jobbigt att plugga in så är det så himla roligt. Kanske låter skumt men det känns inte helt omöjligt att faktiskt lära sig alla dessa delar utav skelett, fästen, muskler senor etc.
    Lite i taget och med hjälp utav mina Prima kamrater så ska det nog kunna fixas. Bara att nöta som glosor, som sven säger :)

Har idag också fått mina böcker så att jag nu också kan läsa i en egen bok istället för att snika på alla andras. Känns ganska bra att kunna läsa hemma med och inte bara i skolan. även om jag just nu inte alls tänkte öppna någon bok förens ikväll så jag och sven tänkte ta en rajd igenom skelettet igen och eventuellt lite muskler.

Anatomi Plugg it is ! för de som inte förstått vad jag jiddrat om :)



Idag har jag också varit och storhandlat så att jag inte ska behöva småhandla på minst fyra dagar. så lovade mig själv idag att det neda jag på min höjd får handla inom dessa fyra-fem dagar är mjölk och ev keso men INGET merA. Har småhandlat gärnet den senaste tiden så dags nu att börja bli lite seriös att bara handla det allra mest nödvändiga. Måste börja tänka på ekonomin från och med nu. Slut på nollning, nu är det allvar !



Nu: inget mera dator!


Kommentarer
Postat av: sesskan

Var det femur eller tibia jag bröt? Haha det låter så bekant men jag har inte en susning om vad alla saker heter! Vart kan jag ha hört det?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback