egen och hemmagjort = Bäst

Som jsg nämnde iAgår så finns det inget bättre än att stiga upp och slå på kaffebryggaren, skumma mjölk och läsa första delen av tidningen. Efter det tar man sig en rejäl ( eller flera rejälA) portion med musli och mjölk.
    Idag bestämde jag mig för att jag skulle göra egen musli, så slog igång ugnen och började med att rosta havregryn. Därefter tillsatte jag russin och solroskärnor och rörde om. Och skojar inte när jag säger att det blev så gudomligt gott! Havregrynen fick någon slags nötig smak vilket resulterade i att det kastrade ljuvligt mellan tänderna och bara var helt underbart gott! Så har nog ätit alldeles för mkt redan, men det är bara så himlans GOTT :)


Snart dags att bege sig till stallet och efter det avverka några till julklappar innan det blir till att lägga sig och powernappa. Jobbar nämligen stängning inatt så kommer bli en låång natt... Kanske hemma vid sex i bästa fall, men knappas troligt...

Kommentarer
Postat av: Helene

Hallå, du borde göra en receptbok stumpan :)

Postat av: sofia

Åh, jag älskar oxå musli sophia:) skulle lätt kunna äta det till frukost lunch och middag:p

2008-12-13 @ 12:16:28
URL: http://frokenengstrom.blogg.se/
Postat av: Nisse

Gick det bra igår?

2008-12-13 @ 14:16:46
URL: http://nisseeggbert.webblogg.se/
Postat av: annapanna

duuuuuuuuu hemmafun :) gör en bok som sagt!! PUSSPÅREJ

2008-12-14 @ 22:33:18
URL: http://annastrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback