Kan det vara ett april-skämt?



Tänkte i måndags: Nu, NU är jag på G igen. Nu ska brottningen få Prio 1 och jag ska se till att utvecklingen ska följa med. Vad händer då? Jo jag är på nedtagningspasset i tisdags och blir fälld. Inget konstigt såhär långt. Problemet är att jag faller på min egen FOT. Kände inget under träningen, (Precis som med armen) så fortasatte passet ut och det kändes bra. Väl hemma käkade jag och hoppade därefter i säng.

Här kommer vändpunkten! Vaknade upp efter cirka 1h efter att jag gått och lagt mig med en FRUKTANSVÄRD smärta i vänsterfoten. Det gjorde så ont att jag inte visste vad jag skulle ta mig till. Så jag grät och tyckte synd om mig själv. Övervägde mer än en gång att ta cykeln till Akkis för såhär ont kan det bara inte göra! Men tog mig samman och ringde sjukvårdsupplysningen. Piller, högläge och en linda. Lindan fick jag dock skippa, det pulserade så mycket i foten att när jag lindade stasade det något så fruktansvärt.
Lyckades vid 04-tiden somna igen, men jag lovar att jag nu fått en ny syn på smärta!


Foten är svullen som en mindre köttbit och det gör ont att gå nedför trappor, men om jag undviker att belaste det borde det vara återställt till veckan. Klev upp 05,20 idag och tänkte känna efter om det kanske möjligtvis skulle gå att brottas idag på morgonrullningen. Jag fick Tji... Så har legat och läst om supinationsvåld på talocrularleden (fotleden) istället. Förena Olycka med nytta kallar jag det .

Tjurig är jag dock och det här ser jag bara som en möjlighet till att studera, undertiden det läker ihop och blir SuperStarkt igen :)






Kommentarer
Postat av: Markan

men stackare! usch, vad tråkigt! håller tummarna för att det läker fort :)

Postat av: Sara

Usch :(

Vad händer i helgen?

2010-03-25 @ 20:55:38
URL: http://www.februaritjej.se
Postat av: Åke

Krya på dig Sophia, du är verkligen på gång med Bjj:n nu så tappa inte sugen. Ett bra sätt att fortsätta "träna" trots att det fysiskt kan vara problematiskt är att visualisera teknikerna, ju bättre detaljrikedom du får med i dina visualiseringar ju bättre etsar dom sig fast! Om det är en stukning så är det bra att få cirkulation i leden så mycket så möjligt så att vätskan i svullnaden transporteras bort (talar av egen erfarenhet när jag jobbade som brevbärare och stukade fötterna titt som tätt)



Tills vi ses igen!

M.v.h.

Åke

2010-03-26 @ 09:02:02
URL: http://tillskottet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback