Anteriolateral-rotartion


...i talocrular-leden kan man få om man sliter av sitt FTA (anteriora talofibularligamentet) vilket innebär en sk stukning. Och Visste ni förresten att man kan få knäproblem om man är plattfot eftersom det ger en konstant liten vridning utav knät?
Tenta-pluggandet har smygstartat då tentan närmar sig snabbare än man tror och jag känner som alltid inför en tenta lite stress då jag inbillar mig att alla vet mer och bättre än mig. Men idag blir det till att sitta av några timmar på BMC eftersom går dagen bestod utav 0,0000% plugg.

Istället bestod den utav 4kg äpplen, en löptur i värmande vårsol, möte på ridklubben X2, ett pass på SATS med Kajjan, ROSEN och Markan och en hemmafest med gänget + charlotte. Effektiv dag eller vad?
Dagen idag har inletts med en fin molande träningsvärk i rectus femoris (u. SIAI f. patellasenan) Och en lite smärtande Gastrocnumius (u. Mediala och laterala femurkondylerna f. Akillessenan) men det kan en gott ha, då känner man att man lever :)
Dock tror jag att jag avböjer benpasset med grabbarna idag och tar igen det på torsdag. Mycket ben den senaste veckan, samt att jag ju också vill hinna med att löpa när solen är framme.  Anteckanar alla? :P


Igår blev det en flarra rö-tjut mot alla odds. Och jag blev såklart inte besviken då gott sällskap och lite dans är allt som behövs för att göra mig lycklig och sprallig . Jag gillar hemmafester :)
Nu ska jag sno ihop en fruktsallad med äpplen, päron och kiwi samt massa kanel och kesella. Är det helg-frukost så är det helg-frukost!

Imorgon bitti hittar ni mig på brottarmattan 0600 SHARP!







Kommentarer
Postat av: mamma

Vilken fin bild från landet jag längtar dit

2010-03-22 @ 06:04:16
Postat av: Helene

haha jaa visst är flaggan fräsig.. lite försvenskad amerikansk flagga ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback