Äppel-peppel



Shiit vad gött det värkte i låren igår, framsidorna fick sig en match av rang trots att jag knappast kan påstå att jag var på toppen utav isberget. Gårdagen bjöd på sista lektionen i hälsopsykologi så nu är det sista dagen utav ledighet, imorgon drar biomekaniken och funken igång (funktionell anatomi) Spännande spännande, men börjar tidigt och skall numera förflytta sig ända bort till BMC varför risken finns att brottningen blir lidande imorgon.. Men blir ett lunch pass idag och SW så får ta och tända på alla cylindrar där :)


Sen ska jag bjuda Sven på middag ikväll, då han bjöd mig på mat i måndags. Eftersom han inte ätit bulgur tidgare är jag inne på kyckling med bulgur ihoprört med lite grönsaker och hemmagjort guccamole. Vad tror ni, kan det bli en hit? Appropå mat gjorde jag världens godaste HUMUS igår. Slängde i ärtorna och lät sedan fantasin flöda. recept slänger jag med längst ner. Det var supergott att ha på mackan, och till att dippa morötterna i.



Ikväll blir det bio om inte platserna tar slut. Shutter Island, eller Patient 67 som jag väljer att kalla den. Jag har läst boken och älskade ju slutet. Vansinnigt är bara förnamnet och den är mega cool. Hoppas att filmen infriar alla mina förhoppningar!


Nej lite jobbsökande och kaffepimplande för min del och tilltaggande inför lite kramandes 11,00 :)





Humus:
1 färsk broccoli
1 burk kikärtor
1 avocado
1 msk olivolja
salt, paprikapulver eller någon annan god krydda efter behag

Mixa allt samman tillen gegga och doppa morötterna. Mums!


Kommentarer
Postat av: Lillasyzter

åå det måste jag prova att göra :)

Postat av: Mamma

Hej

En fråga får man massera inflamerade områden?

2010-02-25 @ 14:48:51
Postat av: sophia

Svar till mammsen: Nej massera inte på infalmmationer, låt det istället läka med vila. kanske lite voltaren kan ni gnida in men inte mer än så!

2010-02-25 @ 18:08:04
URL: http://boppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback