Gameness!

YES ALLTSÅ :)




OjOjOJ vilken lyckad helg det har varit! En rafflande helg med allt från brottning, till solstrålar, bilfärd, god mat, kära återseenden, smaskit godis och MEDALJ :)

Jag har nu vunnit mina första matcher ute. Helgen gav mig tre matcher varav två utav dem var vinster. En på poäng och en på Submission.
Grabbarna kämpade på bra, men tyvärr blev mattias utstryp i sin första match. Robert vann lätt sin första match mot någon Glenn (dock inte från götet) på en taight triangle/armlås. Andra matchen gick han in med lite för mycket vilja och råkade även han på en giljotin utav den onda sorten.. Men de var inte alltför bittra för det inte:)


Den första matchen jag gick var emot en tjej vid namn Minna. Jag kan säga att det hjälper att vara tjurig för utan det hade jag klappat ut efter 2 min då hon hade en obekväm giljotin inne som satt ordentligt. Men då hon tog omtag såg jag min chans att få lite luft ner i lungorna vilket bidrog till mera kraft som gjorde att jag kom ur.  Den matchen vann jag på poängen 5-6 och tur!

Andra matchen mötte jag en Rebecka som då körde sin första match för dagen. Jag tänker att jag ska försöka hoppa upp och ta ett armlås eller något men hamnar runt midjan vilket bidrar till att jag blir slammad. Det snurrade någon sekund men då hon inte höll in sina armar kunde jag lätt ta en kimurra på henne. Dock kan jag lova att det snurrade fint i hjärnkontoret ett tag efter..

Tredje matchen innebar final mot en norsk tjej som egentligen skulle gått +67klassen. Hon var offensiv och bra och det hela slutade i att jag bara låg och försvarade mig. SOM VANLIGT, men det ska jag försöka att ta lärdom utav och göra bättre nästa gång. Finalerna pågår i åtta minuter och hon vann överlägset på poäng. Dock kom hon fram och surrade med mig ett tag efter och berömde mig för mitt försvarsgame. Mina blockar var inte att leka med tydligen :)

_________________________________________________


Familjen vi bodde hos har skämt bort oss med lyxiga frukostar ala familje-känsla och vi har grillat hemmagjorda Robert-burgare och käkat ungersk kycklinggryta ala mattias. Massor utav god mat och vi kunde inte hittat ett bättre boende !
Fick även en rejäl pratstund med Anders i lördags som tyvärr var sjuk och följde med Karlstad-grabbarna som Coatch och jag får lite tankar minns tillbaka på tiden där min SW-karriär startade.. En källarlokal på Kasernhöjden. Jag och en drös med svettiga snubbar.. Härliga tider;)


Nu har jag kommit hem, packat upp alla illa-luktande svettkläder käkat kesella med (alldeles för mkt) lingonsylt, mackor med bregott och saft. Min kropp värker lite här och där idag och min nacke strejkar samt att jag har två fint placerade blåmärken på käken, men det har det varit värt! Som jag sa en TOPPENHELG :)



   
hård och glad i ett ;)





Kommentarer
Postat av: sesskan

Grattis gumman! (ska visa inlägget för Erik och be honom förklara allt!)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback