kryssning

Imorgon bär det av mot  Stockholm och värtahamnen för en kryssning till Helsinki Finland. Min julklapp till Viktor blev en kryssning tillsammans med syster och några av hennes vänner så totalt är vi åtta stycken som åker iväg på en 40 h lång kryssning som förhoppningsvis kommer innehålla lite av det mesta. Jag får bara inte glömma att packa ner Ibumetinen om huvudvärken som så ofta gör sig bekant efter några glas vin innfinner sig .


Jag har börjat med lite knasiga vanor igen, men för vissa är det inget nytt att jag älskar knepiga kombinationer när det kommer till föda. Just nu är det havregryn blandat med solroskärnor lite socker och mjölk samt riskakor med olivolja och salladskrydda som gäller. Det är så fruktansvärt gott så ni kan aldrig ens tänka er ! Havregrynen har varit mitt frukost tillbehör i cirka en vecka nu, och riskakorna kom till igår, men måste snart köpa ett nytt paket då det redan börjat sina. GOTT!


Jessica har åkt tillbaka till Götet och jag och ellertz har lovat varandra att vi ska ta och tillbringa mera tid tillsammans innan han förhoppningsvis hittar sig ett jobb och far till Sthlm. Vad mera har vi på tapeten då tro? Jo jag har blivit tillfrågad om att bli "befodrad" eller vad vi nu ska kalla det på Donken. Eller jag har fått möjligheten att utbilda mig till handledare och har lovat att tänka på saken men ju mera jag själv tänker ju sälvklarare blir det att de är något jag bör göra. Det kommer hålla mig sysselsatt då jag måste plugga lite till det då man ska göra något slags prov för att bli degraderad vilket tror jag är nyttig utmaning för hjärnan. Om jag känner mig själv så kommer det att göra mig gott att använda huvudet lite extra igen och se om jag fortfarande har samma studiemotivation och teknik kvar som i högstadiet och gymnasiet. Men tåls att tänka över en gång till och diskuteras med min sambo.


Vad ska det bliav den här dagen då tro? Börjar jobba halv fem och funderar på att ta fram dammsugaren en snabbis och därefter ge mig ut en stund i det soliga vädret innan jobbet. Är en strålande dag för en joggingtur vill jag lova :)



Såhär tomt är vårat kylskåp då jag inte handlat ordentligt sedan julen



Och såhär trött brukar jag ibland vara efter stallet

Kommentarer
Postat av: Helene

Du är do du nordis! Tur att ni har cider och öl o kylen i alla fall ;)

Postat av: Adam

Haha, din vinare:P

Det där med donken låter ju bra, inget fel med lite ledarskapsutbildning=)

2009-01-16 @ 19:22:51
URL: http://adamraaf.blogg.se/
Postat av: Adam

Haha, din vinare:P

Det där med donken låter ju bra, inget fel med lite ledarskapsutbildning=)

2009-01-16 @ 19:25:21
URL: http://adamraaf.blogg.se/
Postat av: Anna

låter gött. men du vet att degraderad betyder motsattsen till befordrad va ;) du kanske meande uppgraderad :P

2009-01-17 @ 18:40:15
URL: http://annastrom.blogg.se/
Postat av: Sonny

Amagad drick in för mkt =)

2009-01-17 @ 19:02:01
URL: http://thehustler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback