Rubrik

Igår bakade jag bröd. I tre timmar! Tro mig man kan alltid hitta på saker att göra när det snöar så mycket ute att man nog skulle ta formen av en snögubbe om man är ute i mer än 5 minuter.
    Vaknade vid halv två (jobbar nätterna  i helgen) och kände att en promenad skulle varit helt på sin plats. Dock möttes jag när jag kikade ut genom persiennerna utav snö, snö och åter snö. Samt skymd sikt. Det har varit ett konstant snöfall nu sen i fredags eftermiddag och jag kan inte förstå vart all den här snön kommer ifrån. Men jag ska inte vara negativ, den lyser upp och ger staden en härlig vinterkänsla. Jag ska ge mig ut och ta kort så fort man kan se näven framför sig, kanske imorgon då jag ska hästa runt hela dagen så ska ni få se att jag inte skojar om mängden snö!


Igår tog jag en tripp till Richard och Nova innan jobbet eftersom jag började så sent och inte hade lust med att sitta hemma ensam i lägenheten och bygga upp någon jobbångest. Bättre att göra det med gott sällskap istället. Idag är det sista dagen av stängningshelgen och jag känner att man börjar ju vänja sig vid det här med nätter. Ja, elller helt kommer jag nog aldrig vänja mig då jag inte riktigt kan det här med att vrida och vända dygnet hit och dit men det funkar bättre än i sommras :)


Nu sitter jag med kaffet och funderar över vad jag ska hitta på istället för promenaden. Snart tid att göra något käk innan jobbet, men fram tills dess vet jag inte.. Viktor är försvunnen så känner mig lite ensam ful just, men får se till att hitta på något tidsfördriv.




Kommentarer
Postat av: SVENSKK

Hm.. nu hänger jag inte riktigt med. Bor du inte kvar med Viktor? Menar på att bilden du har tagit är ej från er lägenhet..?

Postat av: Helene

Jag trodde du menade att han var borta nånstans bara.. men när jag läste kommentaren över så tänkte jag, vad faaasen. Bor ni inte tillsammans längre?! :O

Men om ni gör det, vilket jag egentligen fortfarande tror, så måste du lova att ta lite kort i lägenheten så vi värmlänningar får se hur du bor :)

2009-02-08 @ 23:10:29
URL: http://helene10.blogg.se/
Postat av: Mikaela - hockeyfru

köpte en brödform för ett tag sen som jag aldrig använt - kanske dax att göra det nu..

2009-02-09 @ 12:19:09
URL: http://thisismikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback