Buss-Spanare/Spotter

Jag har kommit på mig själv med att ha funnit en ny sak att göra när jag åker buss. Vissa kanske tycker att när man sitter på en offenlig plats som en buss så ska man blicka ner på sina knän och helst av allt ha en MP3 i örat så att man ser så ointresserad ut som möjligt om alla runt omkring, men jag är av en annan filosofi. Jag älskar att "buss-spotta" som jag döpt mitt nya nöjde till. Det är simpelt men inte kanske så intimt som det låter, utan det går helt enkelt ut på att man spanar in andra människor i bussen och lägger ihop en egen liten historia om vart de kommer ifrån och vart de ska utifrån hur de beter sig under bussresan.
    Här om dagen när jag åkte ner till stan stod det en man med en hel kassa full med kokt pasta, eller nudlar det är lite oklart vad det var. Alltså tänk bara vad mycket jag satt och funderade på vad han skulle med den till! Var ju nere på stan på ett kick eftersom att filosifera gör att man för en stund bara glömmer tid  och rum och man fokuserar bara på just  på det man tänker.
    En annan kille som jag såg hade världens dunder ticks, eller tvångstankar för han hade ryckningar i ansiktet konstant. Men det mystiska var att de såg ut att följa ett mönster och var alltid samma till antalet varför jag misstänker att det kunde vara lite tvångsmässigt.

Tänk vad mycket man kan roa sig med!

___________________________________________________


Klarade igår av handledar provet och nu ska jag bara se till att det kommer någon ny till restaurangen som jag kan utbilda i kassalinjen och sen blir jag verifierad handedare. Dock gjorde jag inte någon större bedrift vad gällande provet vilket retar mig lite. Hade jag bara engagerat mig 10 minuter mera så hade jag kunnat det mesta, men det får jag ta och tänka på nu i efterhand och lära mig nu istället.
    Nu ska jag nog ta och palla mig till granlo. Tänkte kanske, (obs! kanske) ta och städa ur mitt gamla rum hemma hos mamma  och pappa...

Kommentarer
Postat av: Nisse

Du ser, det lönar sig att lyssna på Nisse =)

2009-02-04 @ 22:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback