Not.



Notera klockslag
Notera att jag just slagit igång en tvättmaskin
Notera att jag just joggat runt i Uppsala i en timme



Helt från ingenstans bara kom vakenheten, hungern, svettningar och hjärtklappning



det är läskigt men tji fick jag just. Länge har jag berättat om hur bra jag sover om nätterna och hur pigg jag oftast är när jag vaknar. att det är därifrån jag får all min energi; nattsömn 8h.
Blivit sent fredag och lördag och inte kommit i säng fören vid klockan två, men har ju inte sovit längre än nödvändigt och aktiverat mig med en massa saker under dag-tid. När söndagskvällen kom kände jag mig inte jätte-trött men efter en massage-session med Charlotte och en massa skräp-tittande på datorn kände jag mig ganska nöjd och redo för sängen. pratade en stund i telen och läst sedan två kapitel i "Män som hatar kvinnor"



Efter det var det ett evigt vridande och vändande. dock tror jag att jag sov en sväng där, men vaknade runt ett med en molande hunger, och jag känner mig själv så pass att det är bara att lyssna på vad kroppen vill och den ville ha mat. Så gick upp och kokade havregrynsgröt med lingonsylt och kesella, samt även ett äpple och en bit lax. Nöjd och belåten satte jag mig vid datorn en stund för att smälta maten lite innan jag igen lade mig i sängen. Men pulsen gick på högvarv och svetten lackade över hela kroppen. Är det vad man brukar kalla *Pre-tentaÅngest? för det enda jag kunde tänka på var dendRiter, neurtransmittorer, kalCiumKKanaler, prostaglandin, Histamin osv. Samt att jag var så dålg som inte pluggat särskilt mkt i helgen...



Så klarvaken som jag endå var steg jag upp och tog på mig jogging-outfiten och begav mig ut i mörkret för att försöka lugna ner kroppen. Fick även lite sympati utav Sven som också var vaken. en timme blev det innan jag var hemma igen och då ville jag helst inte gå in heller, för stackars charlotte! Galen sambo som är uppe och ränner om natten! Så smög upp försiktigt och tog med mig tvätten och slog igång en tvättmaskin. Dock hade jag redan lyckats väcka Charlotte...


Men nu är snart tvättmaskinen klar, får torka den, stetcha och hoppas att jag får någon timme till innan skolan börja...






Kommentarer
Postat av: Mikaela

svar: haha tack :) var tränar du? jag läser nämligen i Uppsala, fast till dietist :)

Postat av: Mik

ÅHh men där tränar jag också, fast mest på ekeby. Då kanske jag har set dig någon gång :) Jag kommer börja 3e terminen till våren, har studieuppehåll nu ;P

2009-12-15 @ 22:32:04
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback