smeten

Som nämnt så jobbar jag stängningshelg denna helg och ska egentligen ligga och sova fram till två tre på dagen, men när solen skiner in genom persiennerna och tröttheten lyser med sin frånvaro är det lika bra att ta sig i kragen och stiga upp, även om man bara sovit i sex timmar. Det får väl räcka för idag om jag inte tar en powernap innan kvällen.

Steg upp med gott mod då jag skall göra något spännande idag, men dagen måste ju naturligtvis börja med en kopp kaffe och eftersom det är helg, även skummad mjölk upp till kanten. I bakrunden hörs Tracks i P3 och ugnen ger en arom av drottningmuffins som sakta sprider sig i lägenheten. Härligt!
Frågan är nu bara hur jag skall lägga upp dagen idag. Sminka till sig och fara innan halv tre känns som en bra plan, men måste ju se till att ¨muffinsarna blir klara och hinner svalna.


Blåbär/Hallon muffins aka Drottningmuffins

125 g margarin
2 dl socker
2 ägg
4 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 dl mjölk
2 dl bär


Vispa runt allting men rör ner bären för att de ska förbli hela. Smeten är också ganska god så smaka gärna på den med



Nej hög tid att göra sig iordning och fara. Kom förbi Donken ikväll, because it's there you find me ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback