Höst-Kyla

Idag åker mina kära föräldrar iväg söderut eller vad det nu blir för väderstreck. De flyr ifrån blixthalka och minusgrader för varmare breddgrader. Och natuligtvis är det inte något vanligt resemål som Spanien eller Grekland, nej nej. Den här gången är det Venezuela som är markerat med stor röd prick på kartan. Tänk att bara fara iväg ett tag, iväg från den här bitande kylan. Jag tycker att övergången från Brittsommar till mörk höst är ganska jobbig då man hela tiden fryser, oavsett vad man har klätt sig med.


Idag kände jag mig pigg och motiverad när jag vakande så satte igång med lite bakning. (Att städa är överskattat) Eftersom jag inte hade några ägg funderade jag ett tag på vad jag skulle kunna tänkas baka. Googlade runt lite och fann sedan att man kunde byta ut äggen i smeten mot en tsk bakpulver. Det var ett nytt påfund som jag inte hade en aning om så det har fått blivit dagens lärdom. Efter att ha velat mellan en tigerkaka och kladdis beslöt jag mig för att kladdis var vääldigt länge sedan jag bakade och att det var enklast (vilket menas innebar minst disk)  Så nu står det en kladdig chokladkaka i ugnen och sprider sin Kakao-doft i lägenheten och jag sitter och väntar med en kopp kaffe, tidning och telefonen. Ja, har ju försökt att ringa hotell och- restaurangfacket hela eftermiddagen för att gå med iAkassan, men där verkar de aldrig ha någon tid för mig. Men de jobbar nog på bäst de kan skulle jag tro. Är ju ingen panik än på ett tag.


Funderar på om jag kanske skulle bege mig ut en stund i höstluften medan det fortfarande är ljust. Länge sedan jag tog en joggingtur, har blivit mycket gymmande och stela muskler den senaste tiden. Får se vad jag känner för då kakan är klar, måste ju spara krafter inför ikväll med. Fast på jobbet är det mest kind-musklerna som jobbar i och för sig.


Over and Out!            

Kommentarer
Postat av: sesskan

Haha man kan ju bli helt öm i ansiktet av att le för mycket! :P Ha de gött i höstkylan , nu ska jag kila efter lite tårta! :*

Postat av: Helene

Jäkla föräldrar som unnar sig! Gött med kladdkaka. Jag har käkat massa glass idag, mhm :)

2008-10-29 @ 21:10:46
URL: http://helene10.blogg.se/
Postat av: Adam

jag tänkte baka en kladdkaka igår jag.. men såblev inte fallet, nej nej, jag gjorde en specialare i en mugg:p vääldigt lite disk måste jag säga;)

det är så sant som du säger, depp hjälper bara för stunden!! idag var jag ute o gick med chap i 1½timme.. det var härligt!!:D

2008-10-29 @ 21:27:08
URL: http://adamraaf.blogg.se/
Postat av: Idapida

Aaaaa, du kan inte forsta vad jag haller pa att ga sonder av langtan efter alla er dar hemma. Att fa lasa era underbara bloggar och veta vad ni gor, ar verkligen toppen men det gor nastan att ja langtar om mojligt annu mer!



Visst ar det fortfarande superskojj att vara pa europaaventyr men jag kunde aldrig tro att det skulle vara sahar jobbigt att vara ifran er!



Hur blir det med nyar? Kommer du till strangnas?



Massa pussar och kramar pa min favoritnorrlanning!

2008-11-01 @ 14:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback