Studentkryssning 2008

Då var man tryggt hemma i sin lya igen efter 23 timmars kryssning exklusive busresa sthlm tur och retur. Tänkte berätta lite om den galna kryssningen som var helt underbart rolig. jag säger bara ojoj det här rekomenderar jag alla att göra MINST en gång i livet.

Började med att vi satte oss på bussen som avgick klockan ett från Karlstad järnvägstation. I bussen blev det som alltid en massa shooande och shimmande samt filmmys. Fick se filmen solstorm som handlade om en rent utsagt insnöad by uppe i kiruna. Bra för att vara svensk men ingen topp att rekomendera kanske. När vi väl kom fram fick vi våra biljetter och sedan var det bara att invänta boardingen. Då passade jag och LInnea på att försöka sälja våra matbiljetter som vi fått över med blandade resultat.

Halv sju fick vi gå på båten och då var det raka vägen till en milslång taxfree kö som gällde eftersom vi var tvungen att införskaffa lite förfest material. Därefter bar det av till hytten för att göra oss i ordning och börja våran kryssning.
Halv tio var det middag i matsalen och den var gudomligt god med tusen olika saker att välja på. Dock var det också fri dryck till maten varför kan förklara att jag inte kom längre än till halva varmrätten ;)
Där i restaurangen träffade jag på min arbetskamrat Emil och hans polare så efter maten bar det av till deras svit för ytterligare lite festande innan vi besökte alla dansgolven och shakade loss.
Eftersom  jag hade sånna skavsår på fötterna beslöt jag mig för att det var somrigt att inte ha skor så kvällen förlöpte utan någonting på föttern, men det gick ju bra det med, fast de blev ganska mosade där ett tag på dansgolvet ;) Vi tappade dock bort Helena ett tag och sprang runt och var orolig för att hon blev våldtagen i en hytt, men vi hittade henne i tryggt förvar hos en av emils polare och tur var det!
När natten började bli dag och folk sakta men säkert började slockan ut gick jag på frukosten och surrade gärent efter några goda drinkar i sviten och baren. Sedan blev jag lite ensam för alla kändisar jag visste hoppade i säng, men jag beslöt mig för att den här kryssningen får man inte somna ifrån, så jag var vaken hela morgonen och gick från hytt till hytt för att efterfesta . Hittade bland annat en gitarr och lite winnerbäck trubadur blev det allt. underbart mysigt.

Vid nio släppte jag in lite vimmelfotografer i rummet och fick upp de andra så att jag fick gå och bada och basta men där avstod jag från gratis öl. nej då började jag sakta få nog av alkoholen och insåg att det var dags att börja dricka vatten istället.
Vid ett blev det lite mera vågor på havet och lunch samtidigt var ingen bra kombination, men det var en god tacobuffe så länge som det varade.
Eftermiddagen ägnades sedan till att städa hytten och till att lyssna på kareoke och köpa godis i taxfreen. Bussen hem sen varen mera dämpad historia och jag sov till största delen.
En sjukt rolig kryssning med många härliga minnen kan jag lova !

Bilder inom kort :)

Kommentarer
Postat av: Helene

Aj lööövd it!!
Jag saknar att du glömde nämna borat-mannen :(

Postat av: Helena

det var skojj. men GALET! har aldrig vart med om maken kan jag sga dig. :P haha! jag klarar mig ganska bra med en kryssning i bagaget kan jag ju säga iaf. aldrig mer för min del. :P inte inom de närmsta åren iaf. :P haha

2008-05-14 @ 08:01:14
Postat av: annapanna

hih det var tokigt. syn bara att jag sov så mycket :(

2008-05-16 @ 12:23:02
URL: http://annastrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback