påsk påsk påsk-mat?

Brevinkastet proppas med reklam från olika matbutiker som skriver om vilka fantasktiska priser de har på all påskmat. Det är allt från lamm till kyckling de propsar på att man ska äta. Jag får ett klirr i kassan av en vänlig familj för att kunna köpa påskmat, men jag vet inte alls vad påskmat är. Visst ägg, det vet ju alla men sen då? Jag vill bjuda hit kanske mamma och pappa eller farmor och farfar eller "svärföräldrarna" på någon slags påskmiddag som tack för alla gånger vi fått äta hos dem men vet ju inte vad man ska bjuda på!
Man kan ju koka ägg som sagt, kanske någon "äggig" förätt, följt av något fjäderfä till middag för att avsluta med en sorbet? Men då är ju frågan, vad för fjäderfär? Vad för tillbehör? Jag är ingen superkock och enkelt känns ju som det bästa för att inte misslyckas..
Dock måste jag säga att jag var ganska nöjd över middagen igår. Det tog drygt en timme att tillaga, men ack så gott det blev. Fetaostfyllda nötfärsbiffar (Recept ur min egen bok "Ekosmart & lite mat) i ugn med marinerade klyftpotatisar och morötter samt en brunsås. Ganska enkel mat kan tyckas men det var ett projekt i sig. Långt ifrån de mest fulländade men ett steg i rätt riktning.

Var och såg MelodyClub i fredags på stadshusverandan med en kär vän . var ganska trött och hade ont i kroppen efter en ("hård")  vecka men den korta tiden de spelade var lätt värt det. De är ett bra band och med tanke på att de bara spelade hittar så kunde det ju inte bli annat än bra.
I lördags var jag och trimmade Joker, och han är verkligen samma häst som alltid. Jag älskar den hästen! Han kanske inte är den snyggaste eller vackraste hästen, men oj vad jag trivs med honom. Man blir nästan nostalgisk när man rider honom, jag har gjort allt och lite till med den hästen och han har lärt mig allt jag kan!
Sen blev det krogen igår med Therese & Frida och några av Fridas polare eftersom Frida fyllde 19 år igår. Var ganska dåligt med folk ute men vi shakade loss på Liquid tills de stängde. Dock bestämde jag mig också för att avsluta kvällen där eftersom Viktor slutade och jag då kunde åka med han hem. Bekvämt och bra :)


                

Kommentarer
Postat av: Helene

du börjar låta så vuxen så jag nästan blir mörkrädd! bjuda hem släkten på påskmiddag liksom. ojoj! Du är allt min lilla sophia du :)

Postat av: Zara

Hallå där! Mitt lovet närmar sig och en gammal vän undrar om det finns någon tid för en och kanske flera dejter? Sköt om dig! /Z

2008-03-16 @ 17:49:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback