Kärlek för alltid?

Mm det var gott med lite lunch. En exeptionell lax med en grönsakswok med ris. Inget är väl bättre än farmors matlagning det är till och med gott dagen efter. Fast det är inget fel på Viktors matlagning heller fast där kommer jag nog inte att kunna få någon fisk den närmaste tiden. Får helt enkelt jobba på att konvertera honom åt att laga mera mat med havets läckerheter.

Sitter nu med kaffekoppen inne på mikrosfär labb på akzo. Det är min näst sista dag och det känns faktiskt ganska trist. Jag trivs bra här. Trevligt folk och jag får springa runt i min vita labbrock och känna mig som en äkta analytiker. Gjort vattenanalyser idag och jag har  kollat upp hur dricksvattnet är här och det är helt klart Godkänt. Nu är det bara att hålla tummarna för att jag kan få ett jobb här under sommaren, det skulle vara kanon!

Hade en riktig myskväll med farmor igår då jag både blev kliad på ryggen och fick höra om när farmor var ung och träffade farfar. Kan ni förstå att under den tid han pluggade i Sthlm (vilket var cirka en termin)  så skrev de brev till varandra varje dag! Farmor var verkligen kär, fast inte till en början nej nej för då tyckte hon mest att han var kort och nördig, men ju längre tiden led ju mera kär blev hon i honom och sen dess har de varit tillsammans. Vistt hade det funnits andra killar men ingen hade varit som farfar .
De träffades som 18 och 19 åringar, förlovade sig som 20 och 21 åring och har sen dess delat sina liv med varandra, i nöd och lust. Helt galet men ack så underbart :)



                Expancel


Kommentarer
Postat av: Helene

gamlingar är ju det gulligaste :) saknar dig!

Postat av: sesskan

åh vad sött :)

2008-03-06 @ 15:27:55
URL: http://www.jessicas.nu
Postat av: Lulle

det är ju jag o adam i ett nötskal. :D haha fast jag tyckte inte han var kort och nördig mera lång och barnslig... hmm. haha! saknar dig stumpi! puss

2008-03-06 @ 15:43:57
URL: http://lullelarsson.blogg.se
Postat av: Hanna

ååh jag vill också ha det som din farmor&farfar! avis :P

2008-03-06 @ 18:17:34
URL: http://Cvall.blogg.se
Postat av: Adam

Vadå barnslig...
mysigt värre;)

2008-03-06 @ 21:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback