Baka baka liten kaka

Har just varit hemma och hälsat på pappsen lite medan Viktor var och tränade på westhagen. Kan inte riktigt med att vara ensam i lägenheten, är för skadad av livet på elevhem skulle jag tro. 
När jag kom hem till Granlo  var pappsen just på G att börja baka tårta tills imorron. Min pappa fyller år imorron så det var ingen välgörenhet. (Han fyller samma dag som Ingmar Stenmark för övrigt). Han gjorde sin favorit tårta och det gör han rätt i, man ska ju ha det man själv gillar när man fyller år. Dock fick jag inte rör något eftersom min far gillar att göra saker själv, men jag satt och tittade på medan han mixade ihop smeterna och vispade äggvitor och pratade med honom om framtiden. Ganska mysigt med tanke på att min pappa nog är ganska klok i grund och botten, han hör bara lite illa ; )

Sedan for jag och hämtade Viktor och kände mig lite småbaksugen. Inte sötsugen, utan bara sugen på att göra något så jag erbjud mig att göra pannkakor, men det gillades inte. Därimot kom en önskan om en kladdkaka som just för tillfället står i ugnen och gräddar till sig. Några minuter kvar på den men det ser lovande ut. Är verkligen busenkelt att göra med, få ingridienser och snabbt gjort i ugnen.

Imorron har jag tid för min efterlängtade topp till tå behandling. Jag vet inte alls vad den innebär, men jag har en dröm och det är att de kanske masserar min rygg och fixar till mina tår respektive fötter. Men innan dess ska jag till Allsta för att svänga runt Brightan några varv så ingen sovmorgon imorron, utan upp med tuppen och låna bilen så slipper jag onödiga bussresor.



  image279

Kommentarer
Postat av: SVENSKK

SVAR: HAHA! Du vet, jag älskar ju att blogga och dessutom vet jag att du älskar att läsa min blogg, du kan inte hålla dig borta länge du. :D Perrelli is the devil, the catwoman!! HEMSKT! ;D

Postat av: SVENSKK

På tala om kladdkaka.. Ni råkade inte få med min kladdkakeform hem från nyår? Vi har letat som dåårar både hemma hos Emil och hos mig, den är borta. :O

2008-03-17 @ 23:37:20
URL: http://sannasvenskk.blogg.se
Postat av: Hanna

Haha, vi är alla skadade av elevhemslivet :D

2008-03-18 @ 09:31:24
URL: http://Cvall.blogg.se
Postat av: Therese

fint kort:)snygging!

2008-03-18 @ 14:49:15
Postat av: But

Hej Sif, aha ja vet att du ville kallas så förr, haha no boppan for me....

Tänkte bara upplysa dig om att du borde läsa sundsvalls finulgiaaste blogg
www.hyschanbyschan.blogg.se

ta da

/ But

2008-03-19 @ 15:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback