Studenten!

Jag har efter 12 år i skolan fått mitt sista betyg. Jag har efter tre år i en annan stad flyttat ifrån ett liv i ett kollektiv. Jag har efter tre år fått lämna mina allra bästa vänner. Och allt det här hände under 24 timmar. Det är med blandade känslor jag tog studenten igår. Glädje över att äntligen vara klar med skolan, men sorgen över att lämna några av de underbaraste människor jag haft i mitt liv. Det går inte att beskriva hur mycket de har betytt för mig under den här tiden och just i denna stund faller en tår nerför kinden då jag tänker tillbaka på allt vi gjort och allt vi upplevt. Det är bara så sjukt att jag inte kan greppa det. Livet på elevhem har lärt mig allt jag kan och de människor som alltid har funnits runt mig där har gjort mig till den jag är idag. 
Många av mina vänner kommer jag nog aldrig mera att se och många andra kommer jag föralltid att hålla kontakten med. Även om vi nu efter gymnasietiden går åt olika håll och flyttar ut i Sverige och i världen kommer ni alltid att vara de bästa som hänt mig och jag kommer alltid att minnas den tiden vi har haft tillsammans.


Men även om Studenten innebar en hel del sorgliga förändringar bär det också med sig många goda. Från och med idag bor jag inte längre på törnrosvägen eller på Lillerudsgymnaset. Från och med idag bor jag på Tjädervägen tillsammans med den som jag älskar allra mest i världen och jag har en känsla av att det här är mitt första kliv ut i den verkliga världen. På måndag börjar jag på mitt nya jobb och jag kommer jobba och tjäna mina egna pengar. Även om det är med sorg i hjärtat och tårar i ögonen som jag lämnar mitt gamla liv så träder jag in i mitt nya liv med ett stort leende på läpparna och med en förväntan och spänning i hjärtat.


Hej då Karlstad, SveaDownUnder och N3B Tack för tre underbara år!

                 

Kommentarer
Postat av: Helene

Nordis, jag älskar dig! Så fin blogg och den fick mig att gråta igen. Vi ses i augusti. förra sommaren sågs vi faktiskt ingen gång så det här är ju bättre! ;) Du har viktor, och det kommer du alltid ha om jag nu tror rätt :) och framförallt, du & jag kommer för alltid vara vänner, vare sig vi bor grannar eller på varsin sida jordklotet. För dig min vän, kommer jag alltid älska :)

Postat av: Hanna

Underbart skrivet Sophia och ja känner igen mig så i allt du skrev. Vi har haft så många härliga stunder tillsammans och fler kommer det att bli! Vi ses snart igen kära du :) Puss & Kram

2008-06-14 @ 14:55:53
URL: http://cvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback