Åhh Sopa

Det är ju helt otroligt hur dålig man kan vara på att fixa en punktering.. Igår tog jag tag i min punktering och började mecka med ctkeln för att byta slangen. Jag och Johanna har ju gjort det är tidigare så tänkte att det ska nog gå själv nu. Började med att skruva loss däcket och knövla av ytterdäcket (?) och den gamla slangen. So Far So Good, men sdean uppstod ett problem när ytterdäcket skulle på igen. Eftersom jag ade tillgång till en hel drös verktug så tog jag en mejsel för att liksom benda tillbaka däcket på plats över slangen men gissa vad som händer? Naturligtvis sätter jag mejseln i den nya slangen och återigen ; Jag har punktering ! Okej jag erkänner jag är ingen handyman men jag försökte i alla fall .


Vår balkong är ju också för övrigt helt fulländad. Nu när det finns möbler där ute är det helt ultimat att sitta där en sommarkväll med en kopp te/glas vin och umgås med vänner. Jessica och jag beprovade det här om dagen och det var så himla mysigt! Flera timmar av surr och te jordgubbar och popcorn är rena rama hälsokuren för en trasig själ.




Kommentarer
Postat av: Helene

man kan ju fråga sig vad du åker på på den där bilden? :O Och ursäkta nordis, men vem kan laga en punktering? ;P

Postat av: Lulle

haha! du är mitt hjärtas ängel, bara så du vet. man blir det om man inte kan laga en pungtering. :)

2008-06-26 @ 19:58:23
URL: http://lullelarsson.blogg.se/
Postat av: Fischer

Däck ska krängas av och på med verktyg avsedda för det (biltema, 20 kr), mejsel är bondmek versionen "inge bra". :P

Eller så skickar du cykeln till mig så ska den få lite allmän kärlek så blir den som ny. :)

2008-06-26 @ 22:28:29
URL: http://thetruefischer.blogg.se/
Postat av: annapanna

nordis jag vill sitta dar och surra med dig :( saknar dig massor!

2008-06-27 @ 00:15:12
Postat av: sesskan

Any time baby :*

2008-06-27 @ 23:39:15
URL: http://www.jessicas.nu
Postat av: JoHanna

men sophia jag som trodde att jag lärt dig allt om hur man lagar en punktering ; ) och må det vara bondmek men mejsel is the shit, bara inte sophia håller i den ; ) saknar dig tjejen !

2008-06-30 @ 12:23:37
URL: http://mittimot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback