Storstädning

Igår så gjorde jag ett ryck och tog tag i städningen av lägenheten eftersom det kommer komma en massa folk hit i helgen och gratulera Viktor. Jag började runt sex med att baka kakor för att undertiden städa och tvätta vilket kan bli en ganska pressad situation. Hade väldigt många bollar i luften ett tag men den enda olyckan som skedde var när jag av misstag slog på fel platta när jag skulle värma marsansås och vispa chokladmousse samtidigt vilket ledde till att jag smälte lite plast. Är det redan en yrkesskada eftersom jag på praktiken håller på att analysera en massa plast? Kanske det eftersom att man genom upphettning får mirosfärerna att expandera och på så sätt kan mäta nya volymer och densiteter. Jisses vad clever jag låter !

Mina fina kakor innehållande bland annat toblerone och havregryn. Måste säga att de med enbart havregryn verkligen är en hit, och så enkla att göra! Alla bygger på samma grundrecept och kaksmeten för förtrollande god kan jag lova  
                                                      
     
recept:
200 g margarin
0,75 dl socker
5 dl vetemjöl
1 msk vatten

Sedan bakade jag ju tårta igår med och när jag var färdig såg det ut såhär:

         

Men när jag var klar blev det en väldigt fin tårta

    

Och sedan var det bara att ta tag i kaoset i köket, men ack, det är numera skimrande rent !

   










Kommentarer
Postat av: HELENASCITY

rösta på HELENASCITY i min blogg =)

Postat av: Lulle

GUUUUD!!!! jag skulle gora vad som helst for att fa ata dom kakorna och den tartan just nu har i bajsfrankrike!!! i miss u sooo much!!!

2008-02-29 @ 19:54:24
Postat av: Adam

de där såg ju smaskiga ut:p Du tror inte att du kan göra lite tills du kommer tillbaka...?
"blink blink"
;)

jag säger då det, du har ett minne som en tok!

2008-02-29 @ 20:46:19
URL: http://adamraaf.blogg.se
Postat av: jessica

Tack för igår sötnos :*

2008-03-01 @ 16:49:15
URL: http://www.jessicas.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback