Mattanten

Helgen är här igen och jag känner mig inte direkt på topp. Trött som bara den och ringarna runt mina ögon är mörka. Nästan är knallröd (mera än vanligt(!))       Jag ser rent utsagt ut åt helvete. Men orkar inte bry mig särskilt heller. Uscha motivationen är nere i bott för tillfället. Vill bara krypa ner under täcket och nästa gång jag tittar fram ligger någon bredvid mig och säger att den tycker om mig mest på jorden. Känner att jag är sådär fånigt tjejig för tillfället och vad som helst skulle kunna få mig att gråta just nu. Kan ha att göra med förkylningen att jag känner mig så ömtålig. Det är något som jag också bara är så trött på! Alla bara blir förkylda vilket leder till en kedjereaktion så de flesta går för tillfället och snuvar här på elevhemmet, så inte bara mej det är synd om visserligen, men ibland är det ganska gött att drunkna i lite självömkan..

I helgen är det ungdomsledar kurs så jag är i köket och jobbar som "matttant". Ganska passande eftersom jag har tillgång till att skafferier och kylskåp så ikväll ska jag skämma bort mig med ostar, kex, päron, snacks och kanske till och med ett glas rött om jag så behagar. det kanske kan få en att bli på lite bättre humör så det är värt ett försök. Fast först ska jag gå och göra iordning kvällsfika åt kursarna, om en timme ungefär, sen ska jag lägga överfalla johanna med lite girltalk, det brukar lätta det sorgsnaste hjärtat.
Hanna och Johanna har för övrigt också busat med samma grej som mig, och de har inte heller råkat ut för några komplikationer :D

Sen måste jag ju berätta det hemska/klantiga som hände igår! Jag Hanna och Dalarna skulle fara till vålberg för att boka en tid hos tatueraren åt dalarna och eftersom det bara är jag som har körkort så lånade vi Emelies bil och for. det är hål någonsatns i någon ljuddämpare eller hur det nu är så det låter ganska illa när man rullar fram så vi tänkte inte mer på att det lät förjävligt när vi for, men när vi svängde ut på 70 sträckan och accelererade kände jag hur hela bilen drog åt höger och att hela alltet verkligen skakade som tusan! Vi stannar framme vid nästa avfart och inser att vi har vrålpunka på höger fram! Jag var alldeles skakis kan jag lova. Som tur var hade vi händiga Dalarna med som skulle byta däck, men när det kom till muttrarna var de alldeles igenrostade och tre små hästflickor kunde inte göra mkt för att rubba dessa, så med skam i rösten fick vi ringa efter de SUPERGULLIGA jordpojkarna  som skickade ner Gerkhe som räddade oss starndsatta. Var ganska pinsamt, men det är i dessa stunder man kommer på hur mk man faktiskt uppskattar jordpojkar!





Kommentarer
Postat av: Helene

Hihi både söta och icke-söta kort. men jag gillart :) Usch, ibland är livet jobbigt! Men snart är det slut på skolan för ett tag så då får vi vila upp oss och sen ta nya tag!

Postat av: JoHanna

Lite friserande och girltalk brukar göra saker och ting lite bättre : )

2008-02-17 @ 23:41:02
URL: http://mittimot.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback