Underbara helgen

Allt som hänt efter i torsdags har bara varit helt underbart och jag har älskar varje sekund av den här helgen. Efter att ha träffat Ida och Emelie for vi vidare mot Strömsholm, Lars W och resterande brudar. Lyckan var fullgjord när jag får syn på stövel Anna och SnyggHelene och ´vi bara kramades en massa och jag kände bara hur varm jag blev inombords av att vara tillsammans alla igen. Konserten var likaså perfektion och Lasse gör en då aldrig besviken. Han kan konsten säger jag bara!


När konserten var slut for vi mot Eskilstuna och svängde in på Donken för att sedan fara vidare mot Åkestyckebruk och Helena. Det var nattligfärd eftersom klockan hade krypit iväg och innan vi kom fram till Helenas herrgård till hus hann vi bli förföljda av polisen som förmodligen trodde att vi tänkte göra inbrott i något av alla de fina husen i det lilla samhället.
Hos Helena blev vi mötta av en trött men leende Helena och en glad vovve och nu med alla samlade kändes det som förr och som om vi aldrig tog studenten och skiljdes åt i tårar den där torsdagen för läänge sen. 


Dagen därpå blev det en lång frukost med massor av surr om allt innan alla for åt varsitt håll. Vi hann också med en promenad i Helenas enorma park och vi hjulade, stod på händer och klev över grodor ; ) 
Ja jag for ju inte då, eftersom jag stannade kvar hos Helena en natt till. Vi tog en tripp till Stockholm och spenaderade lite pengar och hittade en ny favorit-butik. När vi sedan kom tillbaka till Helena kom Hanna och vi drack vin, åt popcorn och choklad och surrade minnen och framtid ända in på småtimmarna. Det var himla mysigt och jag är så Glad att Hanna tog sig tid att komma :)


I lördags for jag med halv ett tåget hem igen med lite vemod i hjärtat men endå med gott mod. jag fick ett mysigt mottagande hemma men helgen har satt sina spår i min kropp så nu är jag lite småförkyld vilket resulterade i en hemmakväll för mig med tidigt godnatt.
Idag har jag städat toaletten och varit i blåbärs och svampskogen och plockat en massa blåbär och även lite kantareller :) Mäkta stolt är jag så nu blir det svamp till förätt hemma hos svärföräldrarna. Inte illa allsmed tanke på att jag även har ett gott glas vin till. För min semester hägrar nämligen då vi vid tretiden imorgon-natt syr kosan mot Sthlm och Arlanda för att flyga vidare mot en veckas solsemster i Portugal! 


Kommentarer
Postat av: Adam

tjo! låter härligt det där med portugal! en annan far tillbaka till lillerud på onsdag så jag är inte alls avundsjuk på dej eftersom det är så himla mycket roligt folk kvar där!;)

men men.. synd att jag inte kunde komma till åker i helgen men vi får se till att träffas någon annan gång!:D

kram på dej, take care!

Postat av: Helene

Tack för helgen. Det var underbart att se dig igen honey :) Lyxa till det REJÄLT nu i portugisia!! :D

2008-08-17 @ 23:50:52
URL: http://helene10.blogg.se/
Postat av: Nisse

Ha så kul i Portugal, sola och lev livet åt mig, medan jag springer och sliter röven av mig =P

2008-08-18 @ 20:25:00
URL: http://nisseeggbert.webblogg.se/
Postat av: hanna C

Jag skulle inte ha missat dig för alla pengar i världen :D hoppas vi ses snart igen!!

2008-08-24 @ 23:06:56
URL: http://cvall.blogg.se/
Postat av: Nisse

Hahaha, helgen har gott skit:P



Fyfan vad nice =)=)

2008-08-25 @ 04:40:03
URL: http://nisseeggbert.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback