Sista rycket

Kanske jag svallade över i helgen. Mina känslor bara blev för mycket för mig att hantera och när jag insåg att jag skulle tillbaka till skolan och verkligheten igen kändes det ganska jobbigt. Kände mig inte färdig hemma men frågan är om man någonsin känner så. man blir ganska bekväm med att vara hemma i Sundsvall och med att göra det man vill om dagarna och sova när man vill och känner för det. Men allt har ju ett slut så med ett tungt hjärta och sinne for jag i söndags tillbaka till Värmlandsskogarna och Lillerud.

När jag anlände till elevhemmet var det tomt på folk men med tankte på att jag mest kände mig i botten och trött efter att ha sovit alldeles för få timmar natten innan var det nog det bästa, för det gjorde att jag gick och la mig i tid och sov gott i över tio timmar och vaknade utvilad och glad trots regnet när väckarklockan ringde vid min sida.
Bättre blev det sedan när jag träffade ViSex igen och jag fick höra om helgen och hur roligt de haft det. Jag kände mig på topp och jag har saknat brudarna mer än jag kunnat ana. De är verkligen mina pärlor.

Dagen flöt på och på eftermiddagen for jag in till Karlstad för att medverka på mötet om balen. Allt är set i princip och nu gäller det bara att biljetterna kommer till veckan så att vi kan börja sälja biljetter. Känns som om vi har det under kontroll och det är en lättnad!
Därefter tog jag en promenad till det som jag verkligen medvetet har längtat massvis till: Brottningen! Åhh det var helt lovely att vara tillbaka i den svettiga lokalen och att rulla runt. Visserligen hade jag tappat lite tekniker och var inte lika smidig som annars, men det gör inget för underbart kul var det!

Så nu sitter jag med en träningsvärk utan denna värld och pluggar och måste nog erkänna att jag trivs ganska bra med att ha ett strukturerat liv med fast tider och framförallt är det ganska skönt att inte vara ensam utan man är alltid omringad av underbara människor. Visst känns det lite jobbigt att ha åkt ifrån det bästa med Sundsvall med, men ska inte klaga på Karlstad för jag har det ganska bra här med .



image290   image291


Kommentarer
Postat av: Helene

Du är ju våran pärla också du :)

Postat av: JoHanna

duuuuu, skaru me på florence te vecka ? ; )

2008-04-03 @ 01:36:48
URL: http://mittimot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback