Dåligt start

Idag fick jag och mina vänner återseende av ett av mina värsta morgonhumör. jag är ingen prinsessa på mornarna i vanliga fall, men morse var jag extrem. Det hela började med att jag försov mig och klev upp cirka tio minuter innan jag skulle vara ombytt i stallet. Seg som tusan drog jag på mig ridkläder och gick ut i hallen. Där stod helena och frågade vad jag skulle göra på fredag och om jag ville ta hand om Charesse, men jag mest fräste åt henne vilket fick henne att hålla avståndet (Min morgonhumör är välkänt). När jag sedan skulle ta cyklen så hade den fastnat i cykeln bredvid och när jag med styrka försökte bryta lös den klämde jag fingret och rev ner den andra cykeln. Efter ett gällt skrik och en sned blick från Ida satte jag mig på cykeln och cyklade till stallet utan ett ljud.
Väl i stallet hade jag mungiperna vid knäna vilket fick även Scott och Anna att inse att jag inte var pratbar än på ett tag.


Men jag tror att efter ett tag i sadeln på Leo och därefter Missy +  en underbart  värmande vårsol blev humöret bättre och balansen i kroppen återställdes. Jag kan verkligen vara ett monster på mornarna, de är inte min bästa tidpunkt på dygnet helt enkelt. Allt är bara jobbigt och när man dessutom försover sig blir det inte bättre.


På lördag smäller det och ¨bär av mot Uddevalla. Klockan 06,00 ska vi samlas på Tingvalla för att gemensamt bila ner . 09,00 är det invägning och därefter börjar det hela klockan 11,00.  Jag ska verkligen starta min första Submission tävling och jag kan kanppt bärga mig! Känner mig laddad till tusen !! Jag ska allt försöka visa vart skåpet skall stå!




 


image299


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback