Åka tåg och aldrig åldras?

Har just haft en sån där djup och obegriplig Fysik lektion där vi kommit fram till att tiden går olika fort, beroende på vart man befinner sig. Enligt Einstein så kommer man att uppfatta tiden olika om man står och tittar på ett tåg eller om om åker i tåget. Det finns tillochmed bevis för detta då man kan räkna ut hur tiden skiljer sig! Kan ni tänka?!
Det är helt stört att tiden bara är något som vi människor har kommit på. Vad är tid egentligen? För oss är det timmar och sekunder men för fysikerna är det inget. INGET
Jag lämnar snart in psyk-lappen och lägger in mig frivilligt. (Eller så låter jag allt gå in genom ena örat och sedan ut genom det andra)

Helg nu och jag undrar vad som lurar bakom kröken? Det började just att regna vilket uteslöt mitt försök att bege mig ut i skogen en sväng men man kanske skulle uppsöka gymmet en stund så att man piggnar på sig lite? Är så fasligt trött, men det kan ju ha att göra med en lång och krånglig relativitet...
Kanske en tripp in till Karlstad för att hämta Idas bil inför morgondagenens tripp till Mässvik?  Fast med tanke på det bistra vädret vette sjutton... Ena stunden härlig vårsol, andra stunden regn och gråmulet ja det är allt värmland det .



image292

Mässvik en solig sommardag

Kommentarer
Postat av: Helene

Värmland i våra hjärtan! vi kan läggas in på psyk tillsammans. anna tycker jag ska det för jag biter bort änden på morötter. alltså den lilla änden

Postat av: Erik

Man får inte börja tänka på sådana saker, då blir man psyk, jag kan bli riktigt psyk nästan så jag blir rädd för mig själv, mina tankar..

2008-04-12 @ 12:40:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback