valpish!

började praktiken i måndags, och trivs som bara den på smådjurskliniken! visserligen är det mkt tid som bara blir till att stå och se på när andra jobbar och sliter, men det är faktiskt helt okej. känner att jag kommer nog ha mkt kunskap med mig när jag går därifrån.

idag hade vi ett akut kejsarsnitt på en stor bamsehund, en båtsman fast svart . hon hade lyckats trycka ut två stycken själv men sedan var de stopp. men med lilla kniven fick vi ut ytterligare sex små underverk som behövde lite första hjälp i den nya världen och ni kan bara gissa hur fin de är när de är sådär alldeles nykläckta! och en sak kan jag ta och berätta: herreguud vad mkt det kan rymmas i en livmoder :O

Kommentarer
Postat av: Jessica

GUD vad häftigt. Snacka om att du får se häftiga saker.
... och hurmkt ryms det i en livmoder egentligen?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback