Morgonstund

Är inte dagens viktigaste tidpunkt morgonen?
Jag menar man vaknar ju och kliver upp, möter världen igen och äter dagens viktigaste mål mat.
Eller? Att kliva upp lite tidigare varje dag och verkligen ge dagen tid att starta kan vara ett utmärkt tilfälle att hinna med sådant som man kanske inte hinner med under dagen.
Kanske att man hinner tvätta och städa? Äta en rejäl frukost? Göra sig sådär extra fin så man får dom där blickarna i korridoren som man nästan alltid längtar efter?
    Kan det inte vara så att vi underskattar mornarna alldeles för mycket? Borde vi inte ta vara på dagens första timmar och göra dom till dom bästa? Borde inte humöret bli mer på topp om man gjorde det?

Jag anser defenitivt att det är såhär. Jag stiger upp halv sju varje morgon, går 30 minuter promenad och äter frukost i lugn och ro. Därefter har jag en timme kvar att plocka undan efter gårdagen, bädda sängen, göra någon glömd läxa eller bara njuta framför tvn.
    Därför tycker jag att man ska ta vara på morgonen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback